Co wymienić razem z paskiem rozrządu?
Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...



W nowo powstałej fabryce w Dreźnie Bosch uruchomił produkcję półprzewodników. W otwarciu fabryki wzięła udział Kanclerz Niemiec Angela Merkel, co świadczy o randze tej inwestycji.
Okazuje się, że kuny interesują się nie tylko autami z napędem konwencjonalnym, lecz również z elektrycznym. Jak podaje firma STOP&GO, producent urządzeń do odstraszania kun, w autach elektrycznych łupem gryzoni padają wnęki kół i elementy zawieszenia.


Na zwyczajnym i nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników firmy Total akcjonariusze przyjęli, prawie jednogłośnie, uchwałę o zmianie nazwy firmy z Total na TotalEnergies. To początek jej strategicznej transformacji w firmę o szerokiej tożsamości multienergetycznej. Wraz ze zmianą nazwy TotalEnergies przyjmuje nową identyfikację wizualną.
