AkzoNobel dostarcza zrównoważone i innowacyjne farby i powłoki, na których coraz częściej polegają nasi klienci - z korzyścią dla swoich społeczności oraz dla środowiska. To właśnie dlatego wszystko, co robią, podporządkowane jest strategii People. Planet. Paint. Ich globalne portfolio marek takich jak Dulux, International, Sikkens oraz Interpon ci...
16 czerwca br. w piątek w auli ZSM odbyła się ważna uroczystość, na którą przybyli z Warszawy organizatorzy XXIV Olimpiady Techniki Samochodowej. Byli to: Pan Szymon Kardasz – Redaktor Naczelny czasopisma „Automotoserwis” i Pani Hanna Szyprowska - Sekretarz tegoż periodyku. Ich przyjazd do Krosna miał na celu wręczenie krośnieńskiemu Mech...
Wakacyjne wyjazdy za pasem. Wzmożony ruch drogowy w okresie od czerwca do sierpnia i zmienna pogoda to warunki, w których dochodzi do dużej liczby wypadków. Wpływ na to ma m.in. stan techniczny pojazdów – w tym opon, które w okresie letnim poddawane są skrajnym wymaganiom. Wakacyjne podróże mogą jednak przebiegać w sposób niezakłócony – warto m.in....
Giganci Motorsportu i najlepsi kierowcy rajdowi obrali wspólny cel – dotarcie z Bielska-Białej do słynnego Monte Carlo, zasiadając za kółkiem symbolu polskiej motoryzacji – Malucha. Wśród nich znajdą się Sobiesław Zasada, Longin Bielak, Janusz Szerla, Rafał Sonik, Kajetan Kajetanowicz oraz Bartosz Ostałowski. Wielka Wyprawa Maluchów jest projektem ...
Aktualne wydanie
Pełne artykuły
Co wymienić razem z paskiem rozrządu?
Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany.
Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń.
1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...
Pod marką Breck trafiły na rynek nowe klocki hamulcowe z systemem HIGH SAFETY. Są one efektem prac realizowanych przez wewnętrzny Dział Badań i Rozwoju oraz blisko 30-letniego doświadczenia firmy Lumag w wytwarzaniu materiałów ciernych.
Ceramiczne klocki hamulcowe z systemem HIGH SAFETY zostały wytworzone z nowej, wysokojakościowej mieszanki materiału ciernego, która przekłada się na bardzo dobrą skuteczność hamowania, mniejsze pylenie, cichszą pracę oraz dłuższą żywotność. Komfort jazdy mają zwiększać dodatkowe tworzące z nimi duet – jak zapewnia producent odporne na odkształcanie – tarcze Breck HIGH-CARBON. Wysoka zawartość węgla wpływa na cichszą pracę, co przekłada się na wyższy komfort jazdy.
Klocki hamulcowe Breck HIGH SAFETY oraz tarcze HIGH-CARBON są już dostępne w sprzedaży dla poniższych modeli. W kolejnych miesiącach oferta będzie rozszerzana o kolejne modele i marki pojazdów z segmentu premium.
100 nowych półosi napędowych
Szczegóły
Meyle, producent z Hamburga, poszerzył swój asortyment o niemal 100 półosi napędowych dla najbardziej popularnych zastosowań, które - jak zapewnia - spełniają szczególnie wysokie wymagania.
Honda Motor Europe i Castrol – czyli partnerstwo strategiczne
Szczegóły
Honda Motor Europe i Castrol podpisały nową, odnawialną umowę o współpracy. Na mocy porozumienia Castrol został wyłącznym, rekomendowanym dostawcą środków smarnych do autoryzowanych serwisów Hondy w Europie.
Texa przygotowała aktualizację oprogramowania CAR 62, obejmującą szereg dodatkowych funkcji. Nowa wersja CAR 62 to wiele nowości diagnostycznych oraz funkcji specjalnych wspieranych przez rozbudowaną bazę informacji technicznych, niezbędnych do sprawnego zarządzania wszystkimi operacjami wykonywanymi w warsztacie.
Wraz z nową wersją CAR wprowadzona została innowacyjna platforma operacyjna IDC5, która jest kolejnym etapem w ewolucji tego oprogramowania firmy Texa. Przebudowanie kodu źródłowego oprogramowania pozwoliło na uzyskanie jeszcze wyższej prędkości działania i uproszczenia wszystkich etapów operacji związanych z konserwacją i naprawami pojazdów. Zmodernizowany został układ interfejsu obsługi, dzięki czemu diagnosta uzyskuje bezpośredni dostęp do najważniejszych informacji. IDC5 CAR 62 jest pierwszą kompatybilną aktualizacją oprogramowania dla urządzenia AXONE Nemo.
CAR 62 obejmuje 35 000 nowych opcji diagnostycznych, stworzonych z myślą o kluczowych markach światowego rynku motoryzacyjnego. Inżynierowie działu rozwoju oprogramowania zwrócili szczególna uwagę na funkcje specjalne związane z układami: wspomaganie parkowania, systemy wspomagania kierowcy, kalibracja kamery, zmiana języka zestawu wskaźników, filtr cząstek stałych, szybka obsługa (fast fit), TPMS, ustawienia trybu transportowego, wymiana klocków hamulcowych, wymiana akumulatora. Jedną z nowych funkcji oprogramowania dostępnych od wersji IDC5 CAR 62 jest DASHBOARD, który pozwala na wyświetlanie parametrów pracy sterownika w przyjazny dla użytkownika i atrakcyjny graficznie sposób, odzwierciedlający m.in. budowę danego układu, pracę podzespołów mechanicznych oraz logikę działania systemu.
Hella notuje wzrosty
Szczegóły
Koncern w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2016/2017 (od 1 czerwca 2016 r. do 30 listopada 2016 r.) odnotował wzrost sprzedaży i zysków. Sprzedaż wzrosła o 1,2 proc. do poziomu 3,2 mld euro.
Centrum Szkoleniowe Bosch w Warszawie w lutym zaprasza mechaników na szkolenia z zakresu diagnostyki pojazdów, diagnostyki silników Diesla oraz napraw komponentów Diesla. Szczegółowe informacje i zapisy na stronie www.szkoleniabosch.pl.
Firma LAUNCH Polska sp. z o.o. wprowadza do oferty nowy model urządzenia do obsługi układów klimatyzacji ECK TWIN. Obsługuje ono oba rodzaje czynników, zarówno ten dotychczas stosowany R134a, jak również R1234yf. Zaletą tego urządzenia jest posiadanie dwóch całkowicie niezależnych obwodów obsługi czynników. Cena urządzenia to 19 900 zł netto.
Nowe amortyzatory Bilstein
Szczegóły
Bilstein rozszerza ofertę amortyzatorów i zestawów zawieszenia. Tym samym w portfolio firmy znajdują się już elementy zawieszenia do blisko 80 modeli i wersji samochodów osobowych i lekkich użytkowych.
Części dostępne są teraz m. in. do samochodów Mazda MX-5, Abarth 124 Spider, Audi A4, Ford Focus i Ford Mustang czy Opel Astra. Z oferty firmy mogą skorzystać również właściciele starszych modeli - Daewoo Lanosa (referencje B1) czy wcześniejszych generacji Fiata Pandy i Forda Focusa (referencje B4). W ofercie znalazły się także części z serii Performance (referencja B8-5100), służące do modyfikacji zawieszenia Chevroleta Silverado, Dodge'a RAM-a 1500 i GMC Sierry. W produkty Bilstein można teraz wyposażyć również wybrane warianty Forda Transita, Mercedesa Viano oraz Vito, Nissana NV400, Opla Movano i Renault Master. Mowa tutaj o zestawach B1 należących do serii Replacement, które zawierają m.in. łożysko górne, mocowanie amortyzatora, zestawy ochronne oraz odboje. Pełna lista nowych referencji dostępna jest tutaj.
Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.