czwartek 26 kwiecień 2018

Aktualne wydanie

Świat się kręci
001 okladka AMS 03Jak poinformował Daimler AG „przedsiębiorca Li Shufu nabył pakiet 9,69% akcji”. Li Shufu to założyciel i prezes chińskiego producenta samochodów Zhejiang Geely Holding Group. Za kwotę 7,3 mld euro Geely stało się ważnym udziałowcem Daimlera. W 2016 r. Geely wykupiło także udziały w Volvo Trucks. Czyżby europejski przemysł motoryzacyjny nie był w stanie obronić się przed azjatyckimi inwestorami?

 Czytaj więcej>>>

PassThru krok po kroku (cz. 6) – BMW

pt BMW

Obsługa strony internetowej BMW Group nie powinna sprawiać trudności, ale przed uzyskaniem dostępu, każdy ubiegający się o niego podmiot jest weryfikowany.

Firma BMW umożliwia diagnostykę pojazdu za pomocą programu ISTA oraz programowanie sterowników programem ISTA/P. Program ISTA to kompletna platforma diagnostyczna umożliwiająca usuwanie błędów, wyszukanie instrukcji napraw czy schematów elektrycznych. Połączenie ze stroną https://aos.bmwgroup.com radzimy przeprowadzić za pomocą przeglądarki Internet Explorer, a nie np. Mozilla. Za pomocą tej strony możliwy jest dostęp do pojazdów marek: BMW, Mini i Rolls-Royce. My skupiliśmy się na marce BMW.

BMW dość skrupulatnie sprawdza, komu umożliwia dostęp do strony. Może się zdarzyć, że zostaniemy poproszeni o dodatkowe informacje poświadczające, że rzeczywiście prowadzimy warsztat. Zdarzały się przypadki, że w wyniku weryfikacji podanie o dostęp do strony zostało odrzucone. Jeśli BMW nie ma zastrzeżeń, hasło dostępu otrzymujemy dość szybko na podany przez nas adres poczty e-mail. Po zalogowaniu trzeba zasilić konto co najmniej 50 „kredytami”. To umowna jednostka płatnicza, a jeden kredyt wart jest euro + VAT. Wykupując czas dostępu, np. godzina = 6 kredytów, zmniejszamy stan naszego konta, ale możemy przeprowadzać zarówno diagnostykę pojazdu, jak i programowanie sterowników.

Przed rozpoczęciem prac należy sprawdzić, czy:

  • • interfejs komunikacyjny KTS jest zaktualizowany do wersji, która jest zainstalowana na komputerze,
  • • na dysku naszego komputera mamy co najmniej 10 GB wolnej pamięci.

Diagnozowany pojazd łączymy przewodowo przez złącze diagnostyczne OBD z modułem KTS 590. Moduł ten połączyliśmy przewodowo z urządzeniem Bosch DCU 220 pełniącym rolę komputera z dostępem do internetu. Do akumulatora pojazdu podłączyliśmy ładowarkę BAT 690 w trybie buforowym. Przez wyszukiwarkę Internet Explorer łączymy się ze stroną http://aos.bmwgroup.com i realizujemy kroki opisane na kolejnych stronach.

Szczegółowa procedura została opisana w wydaniu 3/2018 „Auto Moto Serwisu”

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem