sobota 19 październik 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Rozwód z żarówką

Być może żarówka halogenowa wkrótce odejdzie w przeszłość. Dziś nowe modele aut coraz częsciej stosują diody LED. Ich zaletą jest mniejsze zużycie prądu oraz precyzyjniejne sterowanie wiązką światła.

8-valeoFirma Valeo, podczas salonu samochodowego IAA we Frankfurcie pokazała jak może wyglądać przyszłość. Zaprezentowała prototyp reflektora głównego, gdzie połączono diody LED z laserami. Światło z diody LED oświetla 300 m drogi (halogen ledwie 80 m). Wiązka lasera pozwala wydłużyć pole widzenia kierowcy w nocy do 600 m. Już pod koniec 2016 r reflektory główne trafią do gamy wyposażenia premium jednego z obecnych klientów firmy Valeo, a w przyszłości do aut z niższych segmentów.

Valeo pracuje też nad wyeliminowaniem oślepiania innych uczestników ruchu. Pomoże tu nowa generacja, opatentowanego przez Valeo, systemu BeamAtic Premium. Zastosowane w nim inteligentne czujniki sterują pracą diod LED i w razie konieczności wyłączają poszczególne z nich tak, by ograniczyć ilość światła wysyłanego w stronę nadjeżdżających z przeciwka pojazdów. Nie będzie już konieczności przełączania ze światel drogowych na mijania, a jednocześnie oba pobocza drogi będą równomiernie oświetlone. Rozwiązanie to zagości w reflektorach głównych Matrix Laser, które pojawią się na rynku w 2018 r.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem