czwartek 21 czerwiec 2018

Aktualne wydanie

RODO, kasa i Bosch
001 Okladka AMS05Ledwo warsztaty uporały się z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), a już szykują się kolejne wyzwania – kasy fiskalne online. Warsztaty będą najprawdopodobniej musiały wymienić dotychczasowe kasy fiskalne na urządzenia przesyłające na bieżąco informacje o rodzaju usługi, wysokości podatku, stawki VAT.

 Czytaj więcej>>>

Goodyear: EfficientGrip Performance

Goodyear electric drivePodczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 2018 Goodyear zaprezentował EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive – prototypową oponę dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, które pojawią się na europejskich drogach już w 2019 r.

Testy przeprowadzone przez Goodyear wykazały, że tradycyjne opony zamontowane w pojazdach elektrycznych zużywają się nawet o 30% szybciej ze względu na wysoki moment obrotowy przekazywany natychmiast na koła. Ponadto na ich niższą trwałość wpływa dodatkowy ciężar akumulatorów.
Producenci samochodów elektrycznych oczekują opon o poprawionych parametrach w zakresie oporów toczenia. Z kolei priorytetem konsumentów jest wydłużenie zasięgu pojazdów, ponieważ w większości krajów sieć stacji ładowania jest jeszcze niedostatecznie rozwinięta. Kolejnym aspektem jest poziom hałasu i komfort jazdy, ponieważ przy niskich prędkościach samochody elektryczne wytwarzają nawet o połowę mniej hałasu niż tradycyjne pojazdy.

Prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive oferuje następujące rozwiązania:

• Wydłużone przebiegi dzięki innowacyjnej rzeźbie bieżnika: cieńsze kanały w rzeźbie bieżnika tworzą większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż tradycyjne rowki radialne.
• Konstrukcja o dużej nośności: kształt komory opony został zoptymalizowany pod kątem przenoszenia dodatkowej masy pojazdu spowodowanej ciężarem baterii, przy zachowaniu optymalnej, zapewniającej wysokie osiągi powierzchni styku z nawierzchnią.
• Wydłużony zasięg: materiałowe właściwości mieszanki bieżnika zostały dostosowane do bardzo niskiego oporu toczenia, który wydłuża zasięg pojazdów, a jednocześnie radzi sobie z wysokim momentem obrotowym. Ponadto ściana boczna zmniejsza opór aerodynamiczny, a profil posiada mniejszą masę obrotową, co redukuje ogólne zużycie energii.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem