poniedziałek 23 wrzesień 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

KYB: Podwójny Hydrauliczny System Ograniczników

KYB został dostawcą amortyzatorów na oryginalne wyposażenie fabryczne OE do nowego Citroëna C5 Aircrossk, który wprowadzono na rynek w 2017 r. Aktywne zawieszenie jest coraz częściej stosowane w samochodach osobowych, a półaktywne rozwiązania wprowadzane są do kolejnych segmentów pojazdów. Dzięki współpracy oraz wspólnym badaniom KYB z PSA opracowano, a następnie zastosowano w nowym Citroënie C5 Aircross nowatorskie rozwiązanie układu zawieszenia oparte na pasywnych amortyzatorach będące w stanie połączyć amortyzatory o wysokiej wydajności w konkurencyjnym przedziale cenowym. Citroën nazywa ten system “Progresywną poduszką hydrauliczną”.
KYB citroen

Istotą tego rozwiązania jest podwójny hydrauliczny system ograniczników. Pełny skok amortyzatora można podzielić na trzy części, w których amortyzator podczas pracy będzie wykazywał różne charakterystyki tłumienia. Pierwsza część odpowiada za tłumienie w środkowym zakresie pracy tłoczyska. W tym obszarze roboczym konwencjonalny zespół zaworowy tłoczyska i dolny zespół zaworowy zapewniają siły tłumiące. Druga i trzecia część odpowiada za tłumienie w końcowej fazie odbicia, oraz za kompresję podczas ruchu ściskania z hydraulicznymi ogranicznikami ściskania i odbicia odpowiedzialnymi za dodatkową absorbcję drgań. Podział ten powoduje, że główne zawory amortyzatora odpowiedzialne są za komfort, natomiast w przypadku bardziej wymagających sytuacji na drodze swoją rolę zaczynają spełniać ograniczniki hydrauliczne. Aby skutecznie to osiągnąć - zarówno ograniczniki odbicia jak i ściskania muszą być w stanie zapewnić wystarczającą absorbcję energii, a także mieć bardzo elastyczną reakcję. Ograniczniki zapewniają niespotykany poziom komfortu, co Citroën opisuje jako „efekt latającego dywanu” ponieważ pasażerowie mają wrażenie jakby samochód unosił się nad nierównościami na drodze.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem