środa 20 luty 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
AMS 08 2018w branży nadchodzą nieuchronne zmiany. W związku z nowymi ograniczeniami emisji spalin spodziewany jest wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych, które coraz częściej będą się pojawiać w nieautoryzowanych warsztatach.

 Czytaj więcej>>>

Tenneco rośnie

newmonroePo niedawnym przejęciu firmy Federal-Mogul koncern Tenneco ogłosił, że podpisał ostateczną umowę na nabycie szwedzkiej firmy technologicznej Öhlins Racing A.B.

Öhlins opracowuje systemy zawieszenia i komponenty dla motoryzacji i sportów motorowych. Dzięki temu przejęciu Tenneco przyspieszy rozwój systemów zawieszenia. Oczekuje się, że przejęcie zostanie zakończone w I kw. 2019 r., pod warunkiem zatwierdzenia przez właściwe organy regulacyjne i akcjonariuszy.

Tenneco zdobyło ostatnio nowe zamówienia od producentów pojazdów na dostarczanie tzw. półaktywnych systemów zawieszenia. Takie zawieszenia (CVSA ) Tenneco będzie dostarczało do Jaguara E-PACE. System CVSA identyfikuje w czasie rzeczywistym warunki jazdy oraz samą drogę niezależnie regulując charakterystykę każdego amortyzatora. Do modeli Jaguara E-PACE firma dostarcza przednie kolumny i tylne amortyzatory produkowane w zakładach w Gliwicach oraz czeskich Hodkovicach, a także układy zawieszenia CVSA pochodzące z hiszpańskiego zakładu w Ermua.
Drugim zamówieniem jest półaktywny system zawieszenia (CVSA2) dla Volvo XC40. W skład systemu CVSA wchodzą amortyzatory o zmiennej sile tłumienia z jednym lub dwoma (zależnie od wersji) zewnętrznymi zaworami elektrohydraulicznymi sterowanymi elektronicznie. Za pomocą tych zaworów można zmieniać charakterystykę tłumienie drgań w zakresie ściskania i odboju. Zawór lub zawory są sterowane centralnym modułem elektronicznym (ECU), który umożliwia zestrajanie ustawień procesu wytłumiania drgań co 10 milisekund, w oparciu o odczyty czujników monitorujących przyspieszenia i kąt skrętu kół jezdnych oraz przemieszczanie się nadwozia. Ponadto kierowca ma możliwość wyboru kilku rodzajów zaprogramowanej charakterystyki amortyzatorów.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem