niedziela 21 lipiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

Bezwładnościowy czujnik MEMS SMI860

SMI860Bosch wprowadza do oferty czujnik, który optymalizuje układ ESP, systemy wspomagania kierowcy i zaawansowane funkcje dynamiki jazdy – to pięcioosiowy czujnik bezwładnościowy SMI860.

Na targach Electronica w Monachium Bosch po raz pierwszy zaprezentował pięcioosiowy czujnik bezwładnościowy SMI860.
Inteligentny czujnik MEMS SMI860 zapewnia ważne wsparcie dla systemów czynnego bezpieczeństwa oraz systemów wspomagania kierowcy w pojeździe. Niezbędne dane dynamicznego stylu jazdy są dostarczane do układu ESP między innymi z czujnika SMI860. Rozpoznaje on czy pojazd porusza się w tym kierunku, w którym są skręcane koła. W przypadku rozbieżności między tymi wartościami jest aktywowany system zabezpieczenia przed poślizgiem. Ponadto ten nowy czujnik potrafi określić położenie pojazdu, co może być wykorzystywane w precyzyjnym śledzeniu auta.
SMI860 jest pierwszym przykładem zestawu zawierającego w jednym czujniku pięć bezwładnościowych elementów pomiarowych związanych z aktywnym bezpieczeństwem. W obudowie są umieszczone dwa 16-bitowe czujniki żyroskopowe do mierzenia szybkości obrotu i przechyłu oraz trzy 16-bitowe czujniki przyspieszenia. Algorytmy w oparciu o odbierane sygnały obliczają zarówno dynamiczny status jazdy jak i położenie pojazdu.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem