czwartek 24 styczeń 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
AMS 08 2018w branży nadchodzą nieuchronne zmiany. W związku z nowymi ograniczeniami emisji spalin spodziewany jest wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych, które coraz częściej będą się pojawiać w nieautoryzowanych warsztatach.

 Czytaj więcej>>>

Kamery zamiast lusterek – innowacja Denso

ECUDenso opracowało cyfrowy moduł ECU (elektroniczną jednostkę sterującą), który za pomocą kamer monitoruje przestrzeń po bokach pojazdu, zwiększając pole widzenia kierowcy i poprawiając jego bezpieczeństwo. System jest montowany w nowym Lexusie ES.

Denso rozwija technologie rozpoznawania otoczenia wokół pojazdów za pomocą kamer i czujników radarowych. Firma udoskonala technologię przetwarzania obrazu, opracowała pierwszy na świecie moduł ECU do cyfrowego monitoringu obrazu po bokach pojazdu.
System monitoringu obrazu po bokach pojazdu składa się z kamer, modułu ECU i wyświetlaczy. ECU przetwarza i kontroluje obraz przechwytywany przez kamery boczne w czasie rzeczywistym, i – w oparciu o różne rodzaje informacji, uwzględniając warunki jazdy i otoczenie pojazdu – prezentuje go na wyświetlaczach znajdujących się po lewej i prawej stronie kabiny. Po włączeniu kierunkowskazu w celu skrętu lub zmiany pasu ruchu, jak również podczas cofania pojazdu, moduł ECU rozszerza wyświetlany obraz, aby zwiększyć pole widzenia kierowcy.

ECUdziaanie

Przemieszczający się pojazd jest wystawiony na różne poziomy jasności, np. przejeżdżając przez tunel lub parkując w garażu w ciągu dnia. ECU rozpoznaje konkretną sytuację za pomocą różnych zebranych informacji, takich jak poziom jasności wokół pojazdu czy zmiana jego prędkości, i kontroluje wartość ekspozycji (naświetlenia) kamery, tak aby zapewnić kierowcy odpowiednie pole widzenia.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem