czwartek 27 czerwiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

System PreCrash z zewnętrzną boczną poduszką powietrzną

boczneZFZF zaprezentował na żywo prototyp pierwszego na świecie systemu ochrony pasażerów PreCrash z zewnętrzną boczną poduszką powietrzną Prototyp systemu wystrzeliwuje zewnętrzną boczną poduszkę powietrzną na milisekundy przed zderzeniem. Tworzy dzięki temu dodatkową strefę zgniotu, która może uratować życie i zmniejszyć ciężar obrażeń u pasażerów nawet o 40%.

W tym celu inżynierowie ZF skoordynowali pracę poduszek powietrznych z systemem czujników w pojeździe oraz opracowali algorytmy, które są w stanie określić, czy zderzenie jest nieuniknione i zdecydować, czy należy wystrzelić poduszkę powietrzną.
Największym wyzwaniem technicznym w procesie tworzenia tego systemu było rozpoznanie, że z całą pewnością nastąpi wypadek, po czym wystrzelenie zewnętrznej poduszki bocznej tuż zanim nastąpi uderzenie przez drugi pojazd. Na decyzję i odpalenie poduszki powietrznej system ma zaledwie około 150 milisekund, co odpowiada w przybliżeniu czasowi trwania mrugnięcia okiem przez człowieka.
Najpierw czujniki monitorujące muszą szybko i precyzyjnie zidentyfikować potencjalne zderzenie. Służy do tego skoordynowany system składający się z kamery, lidaru i radaru. Następnie specjalne algorytmy oprogramowania decydują, czy zderzenie jest faktycznie nieuniknione oraz czy wystrzelenie poduszki powietrznej jest możliwe i konieczne. Jeśli odpowiedzi na te pytania są twierdzące, odpalane są wytwornice, które napełniają poduszkę powietrzną gazem. Zależnie od pojazdu, wielkość poduszki wynosi od 280 do 400 litrów (czyli 5–8 razy więcej niż poduszka kierowcy) i rozwija się z progu bocznego w górę: tworzy w ten sposób dodatkową strefę zgniotu przed drzwiami na odcinku między słupkami A i C.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem