poniedziałek 23 wrzesień 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Problem z diagnostyką niektórych modeli Grupy Fiata

Od czerwca 2017 r. koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wprowadził w niektórych modelach samochodów blokadę zwaną centralną jednostką bezpieczeństwa (SGW) filtrującą wszystkie informacje na wejściu i wyjściu z gniazda diagnostycznego (EOBD). W związku z tym przeprowadzenie diagnostyki zabezpieczonych modeli FCA za pomocą uniwersalnego testera diagnostycznego jest niemożliwe.

F0Przystawka Magneti Marelli Security Pass umożliwia diagnostykę zabezpieczonych pojazdów FCA.

Jak wyjaśnia FCA, celem blokady zakładanej w pojazdach tego producenta jest zabezpieczenie samochodu przed atakami hakerów, którzy mogą przejąć kontrolę nad pojazdem. Blokada jest założona w niektórych modelach wyprodukowanych po 2017 r. (Fiat 500L, Tipo, 500X, Jeep Renegade, Compass, Grand Cherokee, Alfa Romeo Stelvio, Giulia i Maserati – patrz tabela).

FCAtabela1Dostęp do diagnostyki zabezpieczonych pojazdów FCA przez połączenie się z serwerem producenta (po wcześniejszym uzyskaniu kodów dostępu) jest możliwy przy użyciu fabrycznego testera Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Warsztaty niezależne nieposiadające fabrycznego testera FCA mogą rozwiązać problem, kupując przystawkę do uniwersalnego testera diagnostycznego oferowaną na naszym rynku przez Magneti Marelli. Przystawka, w cenie ok. 2200 zł netto, nazywa się Security Pass i współpracuje z testerami diagnostycznymi różnych marek. Przystawka ta jest prawnie uznana przez FCA.

Przystawkę łączymy przewodowo z gniazdem EOBD w samochodzie i testerem diagnostycznym oraz komputerem PC podłączonym do internetu. W celu przeprowadzenia diagnostyki pojazdu łączymy się z serwerem FCA po wcześniejszym zalogowaniu – trzeba posiadać hasło dostępu. Procedurę opisaliśmy w „Auto Moto Serwisie” 8/2018. Następnie wykupujemy czas dostępu do serwera FCA i dodatkowo token do odblokowania zabezpieczenia w aucie. Odblokowanie zabezpieczenia kosztuje euro za dobę.
Przystawka, współpracując z serwerem FCA, odblokowuje zabezpieczenia, umożliwiając np. usunięcie kodów błędów czy aktywację niektórych sterników, ale nadal zablokowane pozostaje programowanie sterowników. Programowanie sterowników odbywa się według procedury opisanej w „Auto Moto Serwisie” 8/2018.

Jak nas poinformowano, diagnostykę zabezpieczonych pojazdów FCA bez użycia przystawki Magneti Marelli można przeprowadzić uniwersalnym testerem diagnostycznym firmy TEXA.

F1

Schemat połączeń przystawki Security Pass.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem