piątek 15 listopad 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Koncern PSA dla warsztatów niezależnych

Koncern PSA (Peugeot, Citroën, Opel, DS) zwiększa swoje zaangażowanie w rynku posprzedażnym. Dlatego koncern chce poszerzyć współpracę z warsztatami niezależnymi, co jest rzadkością wśród producentów pojazdów.
PSA chce dotrzeć do posiadaczy pojazdów starszych niż trzy lata, którzy po zakończeniu gwarancji przechodzą z autoryzowanych serwisów do warsztatów niezależnych. Przygotowano ofertę dla klientów o różnych możliwościach finansowych posiadających młodsze i starsze pojazdy wielu marek, również nie należących do PSA. Strategia opiera się na trzech filarach: gamie produktów Eurorepar, sieci warsztatów Eurorepar Car Service i systemie dystrybucji Distrigo.

Czytaj więcej...

Pięć zalet zaawansowanych środków smarnych

castrolWspółczesne silniki są coraz mniejsze i bardziej oszczędne, ale przy tym wciąż zapewniają podobne osiągi. Ich zaawansowana konstrukcja stanowi wyzwanie dla producentów olejów ze względu na panujące w ich wnętrzu wysokie ciśnienie. Aby sprostać takim ekstremalnym warunkom, olej musi być bardziej wytrzymały. Oto pięć najważniejszych zalet zaawansowanych olejów, które mogą poprawić osiągi nowoczesnych silników, obniżyć koszty eksploatacyjne i zmniejszyć szkodliwe emisje.

Czytaj więcej...

O czym należy pamiętać podczas montażu sprzęgła?

Montaż sprzęgła jest absorbujący i czasochłonny, ponieważ wymaga oddzielenia przekładni od silnika. Aby uniknąć często niepotrzebnej i kosztownej ponownej wymiany całej jednostki, konieczna jest wcześniejsza dokładna jej ocena.

ZF1
Sprzęgło jest łącznikiem między silnikiem a przekładnią – i jedną z najbardziej wytrzymałych części zużywających się podczas eksploatacji. Przed ponowną kosztowną wymianą całego układu, specjaliści ZF Aftermarket radzą, aby zawsze sprawdzać otaczające podzespoły w przypadku awarii sprzęgła, w tym jego mocowanie oraz szczelność silnika, skrzyni biegów, sprawność koła zamachowego i przekładni. Firma zaleca zestaw sprzęgła SACHS, ponieważ zawiera on niezbędne części do szybkiej i bezpiecznej naprawy.

Czytaj więcej...

Budowa sieci dealerskiej to priorytet

qSERVICEW połowie czerwca przedstawiciele Q-Service Truck podpisali umowę z Ford Trucks. Co oznacza to porozumienie i jak będzie wyglądała sprzedaż Ford Trucks w Polsce – mówią, prezes zarządu Q-Service Truck, Sławomir Rybarczyk oraz dyrektor zarządzający, Wojciech Kopiel.

Czytaj więcej...

Elektroniczna książka serwisowa krok po kroku – koncern Volkswagen

Dokonując naprawy lub okresowego przeglądu pojazdu koncernu Volkswagen, niezależny warsztat ma możliwość bezpłatnego wpisania zakresu przeprowadzonych prac do tzw. elektronicznej książki serwisowej.

vw

Czytaj więcej...

Rozmowa z Przemysławem Bryłą, prezesem zarządu Liqui Moly Polska

PBRYLAW ostatnich latach Liqui Moly Polska odnotowuje znaczne wzrosty przychodów. Jak tego dokonaliście?
W minionym roku było to 27%, a dwa lata temu 43%. Od jakiegoś czasu odczuwamy dosyć znaczną dynamikę rozwoju. Mam wrażenie, że pojawiła się moda na Liqui Moly, ponieważ konsumenci coraz częściej stawiają na lepszą jakość. Sądzę, że pierwszym elementem, który stoi za naszym sukcesem jest efekt ciężkiej pracy ludzi, którzy pracują w firmie. Ludzi pełnych energii i zaangażowania, pracujących na wszystkich szczeblach.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Robertem Dzierżanowskim, kierownikiem ds. rozwoju koncepcji serwisowych firmy Robert Bosch

rdzierzanowskiPodobno sieć Bosch Car Service jest najlepsza. Czy można coś jeszcze poprawić?
Miło słyszeć taką opinię z ust redaktora naczelnego jednego z najbardziej poczytnych czasopism dla warsztatów. Dziękuję w imieniu zespołu i sieci serwisów. Zawsze można coś poprawić i trzeba poprawiać. Ten, kto się nie zmienia, tak naprawdę się cofa i traci rynek. Rynek, który bardzo dynamicznie się zmienia: wchodzą na niego nowe pokolenia użytkowników samochodów, mamy do czynienia z nowym pokoleniem właścicieli samochodów. Do sieci warsztatów przyjmujemy coraz częściej właścicieli, którzy nie mają wykształcenia technicznego, a bardzo dobrze radzą sobie z prowadzeniem warsztatu. Co roku modyfikujemy standardy jakości, księgi jakości, które tak naprawdę opisują standardy funkcjonowania sieci Bosch Car Service.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem