poniedziałek 22 kwiecień 2019

Aktualne wydanie

Dobre perspektywy
AMS2.2019Na szczęście rynek napraw samochodów nie jest tak podatny na kryzysy jak produkcja i jest mało prawdopodobne, by klienci przestali przyjeżdżać do warsztatów. A wręcz przeciwnie, będą przyjeżdżać częściej, o co zadbali producenci samochodów…

Czytaj więcej>>>

Kondycja branży motoryzacyjnej

 

 

W Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona polskiej branży motoryzacyjnej. Została zorganizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, które opracowało raport.

Okazuje się, że ostatni rok dla producentów części zamiennych był korzystny. Zgodnie z danymi GUS wartość produkcji sprzedanej części i akcesoriów w bieżących cenach bazowych w roku 2011 wyniosła 51,3 mld zł. Wartość eksportu części i akcesoriów w minionym roku wyniosła niemal 27 mld zł. „Mimo kryzysu był to kolejny rekordowy rok świadczący o tym, że ciągłe inwestowanie przez niezależny rynek przynosi pozytywne efekty” – skomentował Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.


Wzrost obrotów zanotowali również dystrybutorzy części zamiennych. Całkowita sprzedaż części zamiennych niezależnych hurtowni, wyrażona w złotówkach, wzrosła w 2011 roku w segmencie aut osobowych i dostawczych w porównaniu do 2010 roku o ponad 13%. „Potwierdza on tylko zasadę, że kierowcy, pomimo rosnących kosztów, muszą swoje auta naprawiać i serwisować, a rynek niezależny dostosowuje się do bieżących preferencji kierowców” – powiedział Krzysztof Soszyński, wiceprezes Inter Cars S.A.

W Polsce działa 620 punktów hurtowej sprzedaży części. W skali tylko jednego miesiąca niezależni dystrybutorzy dostarczają ponad 16 mln sztuk części zamiennych. Oznacza to, że każdego dnia do prawie 18 tys. warsztatów niezależnych i 5 tys. sklepów w Polsce trafia 640 tys. sztuk części.

Wartość przychodów na rynku części i napraw samochodów osobowych i dostawczych w Polsce to rocznie ok. 31,3 mld zł, z czego 15,3 mld to wartość rynku usług naprawczych.

W Polsce zarejestrowanych jest ok. 17,8 tys. warsztatów niezależnych, które tworzą około 91 tys. miejsc pracy. Interesujące, że liczba warsztatów niezależnych spada. W 2008 r. było ich 18 400, a w 2011 r. – 17 845. Jednocześnie rośnie liczba warsztatów skupionych w sieciach – w 2011 r. ok. 15% warsztatów należała do sieci.

Na konferencji podano, że liczba samochodów w Polsce wynosi 17,3 mln. sztuk, a średni wiek pojazdu to 11 lat. Podkreślono, że oficjalne wyliczenia oparte na bazie CEP są nieścisłe, bowiem zarejestrowanych jest np. 183 tys. samochodów marki Syrena i 95 tys. sztuk Toyoty Yaris, które w przeciwieństwie do Syren są stosunkowo często widywane na drogach.

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem