poniedziałek 25 marzec 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
1 2 2019weszliśmy w nowy rok bogatsi o 531880 nowych samochodów sprzedanych w 2018 r., to o 9,4% więcej nowych aut niż w roku 2017. Średnia wieku sprowadzanych aut to 12 lat, a 43% tych pojazdów ma silnik Diesla. Będzie co naprawiać, warsztatom ani pracy, ani klientów nie zabraknie.

Czytaj więcej>>>

Fiat Stilo 1.9 MJet – nierówna praca silnika i niska moc

stilo uszczelkaPodczas pracy silnik wykazuje nagłe zmiany prędkości obrotowej (szarpanie, galopada). Nieprawidłowa praca jest bardziej odczuwalna podczas przyspieszania w zakresie od 1800 do 2000 obr./min. W sterowniku wtrysku diesel nie ma zapisanych żadnych błędów lub są błędy związane z zaworem EGR.


Przyczyny:
Zawór EGR zabrudzony lub częściowo zablokowany. Nieprawidłowa praca termostatu.

Rozwiązanie:
Przed przystąpieniem do dalszych czynności należy sprawdzić:
• poziom oleju silnikowego,
• filtr paliwa i możliwą obecność zanieczyszczonego paliwa,
• nieszczelność w układzie dolotowym powietrza, przede
wszystkim na połączeniach elementów,
• działanie miernika przepływu masy powietrza.
Jeżeli wcześniejsze kontrole nie wykazały żadnych nieprawidłowości, należy sprawdzić działanie termostatu.

Sprawdzenie działania termostatu:
Uruchomić silnik i uzyskać temperaturę powyżej 85°C. Wykonać jazdę samochodem z prędkością pomiędzy 70 a 90 km/h na czwartym albo piątym biegu. Podczas jazdy za pomocą urządzenia diagnostycznego sprawdzić, czy temperatura cieczy chłodzącej wynosi powyżej 85°C. Jeżeli temperatura cieczy chłodzącej nie przekracza 85°C, wymienić termostat i powtórzyć test. Jeżeli termostat nie wykazuje żadnych nieprawidłowości lub silnik, nawet po wymianie termostatu, nie uzyskuje zadowalającej wydajności, należy rozpocząć naprawę zaworu EGR.
W przypadku opisanych niesprawności producent zaleca założenie perforowanej płytki w rurach połączeniowych EGR, tak jak pokazano na ilustracji, odpowiednio dla wersji silników 8V i 16/20V.
Po demontażu zaworu EGR należy sprawdzić stan rur i usunąć tłusty osad. Następnie zamontować uszczelki oraz perforowaną płytkę.


W tabeli ujęto numery części zamiennych koniecznych przy składaniu zamówienia na płytkę i odpowiednie uszczelki:
tabela stilo


Na podstawie materiałów TEXA Poland

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem