niedziela 25 sierpień 2019

Aktualne wydanie

Nowe GVO
Okladka AMS 05 2019W 2023 r. wygaśnie rozporządzenie Komisji Europejskiej MVBER/GVO 461/2010 w sprawie wyłączeń grupowych w motoryzacji. Rozporządzenie zapewnia wyrównanie szans w dostępie do rynku warsztatom niezależnym i serwisom autoryzowanym.

Czytaj więcej>>>

Uwaga na hamulce

 Układ hamulcowy jest ważnym komponentem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo. Ze względu na ciągły rozwój techniki wciąż pojawiają się nowe szczegóły, na które podczas serwisowania należy zwrócić uwagę.

Standardowe kroki w procedurze serwisowania hamulców, jak np. czyszczenie elementów, wymagają fachowości i wyjątkowej staranności. Tylko wtedy możliwe jest zagwarantowanie poprawności działania układu hamulcowego. Korozja i zanieczyszczenia prowadzą bowiem nie tylko do „zapiekania się” klocków na zacisku. Zabrudzenia wynikające z postępującego zużycia mogą w wielu przypadkach przedostać się pod prowadniki zacisku, co prowadzi do ich deformacji i w konsekwencji do zablokowania klocków. Skutkiem może być nadmierne i nierównomierne zużycie, powstawanie szmerów (pisków), a w ekstremalnych przypadkach dochodzi do przegrzewania się hamulca. Zdeformowane prowadniki zacisku są często przyczyną sytuacji, w której utrudniony jest montaż nowych klocków na przedniej i tylnej osi.

 

 
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 6/2009

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem