środa 21 sierpień 2019

Aktualne wydanie

Nowe GVO
Okladka AMS 05 2019W 2023 r. wygaśnie rozporządzenie Komisji Europejskiej MVBER/GVO 461/2010 w sprawie wyłączeń grupowych w motoryzacji. Rozporządzenie zapewnia wyrównanie szans w dostępie do rynku warsztatom niezależnym i serwisom autoryzowanym.

Czytaj więcej>>>

Zawieszenia hydropneumatyczne (cz. 1)

 Zawieszenia hydropneumatyczne są zespołami zawierającymi, zestawione ze sobą w różnych układach, elementy sprężyste, tłumiące i wodzące, dodatkowo uzupełnione o elementy wymuszające pracę, sterujące i łączące. Tak jak w przypadku zawieszeń klasycznych, łączą osie lub poszczególne koła samochodu z ramą bądź bezpośrednio z nadwoziem samochodu. Sposób połączenia oraz odmienność elementów tłumiących i sprężystych, w porównaniu z zawieszeniami klasycznymi, wpływa również na trwałość elementów nadwozia, a tym samym na cały przebieg eksploatacji. Zastosowanie dodatkowych elementów umożliwia realizację zadań stawianych zawieszeniom, a konstrukcyjnie stwarza układ hydrauliczno-pneumatyczny, w uściśleniu gazowy. Rozwiązanie takie można określić jako instalację hydropneumatyczną.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 9/2009

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem