sobota 16 luty 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
AMS 08 2018w branży nadchodzą nieuchronne zmiany. W związku z nowymi ograniczeniami emisji spalin spodziewany jest wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych, które coraz częściej będą się pojawiać w nieautoryzowanych warsztatach.

 Czytaj więcej>>>

Zawieszenia hydropneumatyczne (cz. 1)

 Zawieszenia hydropneumatyczne są zespołami zawierającymi, zestawione ze sobą w różnych układach, elementy sprężyste, tłumiące i wodzące, dodatkowo uzupełnione o elementy wymuszające pracę, sterujące i łączące. Tak jak w przypadku zawieszeń klasycznych, łączą osie lub poszczególne koła samochodu z ramą bądź bezpośrednio z nadwoziem samochodu. Sposób połączenia oraz odmienność elementów tłumiących i sprężystych, w porównaniu z zawieszeniami klasycznymi, wpływa również na trwałość elementów nadwozia, a tym samym na cały przebieg eksploatacji. Zastosowanie dodatkowych elementów umożliwia realizację zadań stawianych zawieszeniom, a konstrukcyjnie stwarza układ hydrauliczno-pneumatyczny, w uściśleniu gazowy. Rozwiązanie takie można określić jako instalację hydropneumatyczną.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 9/2009

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem