Rozmowa z Wiolettą Pasionek, marketing manager Central Europe w firmie Lumileds
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 07 styczeń 2019 11:31
Wioletta Pasionek, marketing manager Central Europe w firmie Lumileds
Wioletta Pasionek, marketing manager Central Europe w firmie Lumileds
Do odbudowy nadwozi często stosuje się metody wykorzystujące szpachlę lub lutowanie cyną. Jednak każda z tych metod ma swoje wady, których pozbawiony jest produkt firmy Henkel – TEROSON EP 5010 TR. To doskonała alternatywa dla obu sposobów renowacji. Produkt nadaje się zarówno do powierzchni metalowych, jak i aluminiowych.
Szacuje się, że na rynku jest ponad 4000 modeli pojazdów z system start-stop, dlatego w serwisach takie pojazdy to już codzienność. Sercem systemu start-stop jest akumulator, który wymaga przede wszystkim regularnej kontroli, np. podczas rutynowych czynności serwisowych, a czasem także i wymiany na nowy. To właśnie wymiana akumulatora jest dla wielu mechaników problematyczna.
W samochodach hałas jest przenoszony przez wibracje mechaniczne i fale dźwiękowe rozchodzące się w powietrzu. Producenci pojazdów w procesie produkcji stosują różnego rodzaju maty tłumiące. Podczas napraw powypadkowych należy je odbudować.
Bosch opracował system oczyszczania spalin w silnikach Diesla umożliwiający emisję tlenków azotu na poziomie 13–40 mg/km, gdy obecnie obowiązująca norma dopuszcza 168 g/km. Tak drastyczne obniżenie emisji NOX stało się możliwe z wykorzystaniem istniejących komponentów.
Rozmowa z Maciejem Szlichtingiem, kierownikiem Działu Badań i Rozwoju w firmie TOMEX Hamulce
Pomimo przeprowadzenia wielu szkoleń z zakresu analizy uszkodzeń sprzęgieł i dwumasowych kół zamachowych (DKZ), ponownie wracają zgłoszenia problemów z układem przeniesienia napędu w pojazdach powszechnie eksploatowanych na naszym rynku.
Jednak zgłaszane problemy ze sprzęgłami i DKZ nie wynikają z wady produktu, a z problemów z zespołami współpracującymi. Oto dwa, często powtarzające się przypadki, dotyczące popularnych samochodów tj. 1. Opel Vectra, rok produkcji 2006, silnik 1,9 CDTI, skrzynia biegów F40 – (DKZ) o numerze referencyjnym 415024110, 2. VW Passat, rok produkcji 2011, silnik 2,0 TDI 136 KM (CFFA), skrzynia biegów HDV – DKZ o numerze referencyjnym 415058310, sprzęgło o numerze referencyjnym 624318009.