poniedziałek 23 wrzesień 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Na jesień - czujnik deszczu

 Od pewnego czasu obserwujemy wzmożone zainteresowanie klientów warsztatów dodatkowymi akcesoriami samochodowymi, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Warsztaty oferują swoim klientom coraz większą gamę różnego rodzaju akcesoriów, np. czujniki wspomagania parkowania, czujniki ciśnienia i temperatury w oponach, nawigacje, czujniki deszczu.

Czytaj więcej...

Czujnik spalania detonacyjnego

 Czujnik spalania detonacyjnego znajduje się na zewnętrznej stronie bloku silnika. Jego zadaniem jest wychwytywanie wszystkich efektów nieprawidłowego spalania paliwa w komorach spalania silnika, w każdej fazie jego pracy.

Czytaj więcej...

Naprawa lakiernicza bez lakierowania

 Wgniecenia na karoserii, zwłaszcza te po opadach gradu, bardzo pogarszają estetykę pojazdu. W większości zakładów jedyną metodą naprawy jest lakierowanie. Niestety w przypadku nowych samochodów oznacza to znaczny spadek wartości pojazdu. Na szczęście, lakierowanie nie jest jedyną metodą naprawy.

Czytaj więcej...

Wymiana paska rozrządu w Golfie IV

 Na życzenie naszego Czytelnika przedstawiamy procedurę wymiany paska rozrządu w Volkswagenie Golfie IV (rok produkcji 2001), napędzanego silnikiem 1,9 TDI (kod silnika AHF). Nasz Czytelnik zwrócił uwagę na ryzyko związane z ustawieniem rolki napinacza. Ponieważ silnik ten jest produkowany masowo i montowany w różnych odmianach w wielu modelach koncernu VW, sądzimy, że wymiana paska może zainteresować szersze grono warsztatów.

Czytaj więcej...

Serwisowanie benzynowych wtryskiwaczy elektromagnetycznych

 Elektromagnetyczny wtryskiwacz paliwa uchodził do niedawna za jeden z najbardziej niezawodnych elementów benzynowego systemu wtryskowego. Sytuacja jednak uległa zmianie po powszechnym wprowadzeniu do samochodów instalacji gazowych, jak również w związku ze znacznym pogorszeniem się jakości dostępnego na rynku paliwa. Oba wymienione czynniki spowodowały lawinę usterek wtryskiwaczy, związanych z ich zabrudzeniem, czy nawet zatarciem iglicy.

Czytaj więcej...

Wymagania prawne dotyczące układów hamulcowych

 dr inż. Kazimierz Sitek

Z punktu widzenia ogólnej koncepcji konstrukcyjnej samochodu, układ hamulcowy jest jednym z podstawowych układów pojazdu i wchodzi w skład podwozia.

Uwzględniając ogólną koncepcję konstrukcyjną współczesnego samochodu można stwierdzić, że każdy pojazd samochodowy ma własne źródło napędu (silnik) oraz układy ruchu: napędowy, jezdny, zawieszenia, hamulcowy i kierowniczy.

Czytaj więcej...

Monitorowanie pracy reaktora katalitycznego

 mgr inż. Stanisław Kucharski
 
CO, HC oraz NOx obecne w spalinach pojazdów tworzą (wraz z gazami emitowanymi przez fabryki i elektrownie cieplne) największe źródło skażenia atmosfery. W związku z tym spaliny samochodowe powodują istotne problemy, szczególnie na obszarach zurbanizowanych.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem