czwartek 24 styczeń 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
AMS 08 2018w branży nadchodzą nieuchronne zmiany. W związku z nowymi ograniczeniami emisji spalin spodziewany jest wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych, które coraz częściej będą się pojawiać w nieautoryzowanych warsztatach.

 Czytaj więcej>>>

Klejenie tworzyw sztucznych

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele elementów wykonanych z różnego rodzaju tworzyw sztucznych, tj. polipropylen, polietylen, ABS (akrylonitryl butadien styrenu) itp. Możemy wymienić chociażby elementy, tj.: zderzak, owiewka, spojler, dyfuzor, obudowa lusterka itp., wytworzone z plastiku.

Czytaj więcej...

Filtry oleju silnikowego

Prawidłowa filtracja oleju ma zasadniczy wpływ na trwałość i niezawodność funkcjonowania silnika. Filtry oleju należą też do najczęściej wymienianych spośród wszystkich rodzajów filtrów pracujących w samochodzie.

Zadaniem filtrów oleju jest ochrona smarowanych elementów silnika poprzez zatrzymywanie wszystkich zanieczyszczeń powstałych w wyniku ścierania się współpracujących elementów oraz procesów chemicznych związanych z pracą silnika.

Czytaj więcej...

Alternatory i rozruszniki

alternatory i rozrusznikiProducenci pojazdów roztaczają przed nami wizję nowoczesnych aut, które już wkrótce będą same się poruszać i dyskretnie, bez specjalnego rozgłosu modernizują podzespoły, bez których ów cudowny pojazd nie pojedzie. Do takich podzespołów należą rozrusznik i akumulator.

Czytaj więcej...

Telematyka przyszłością warsztatów

Systemy telematyczne łączące posiadacza pojazdu z warsztatem będą się rozpowszechniać. Najszybciej wprowadzają je generalni importerzy pojazdow, ktorzy w ten sposob starają się zatrzymać odpływ klientow z autoryzowanych serwisow po zakończeniu gwarancji auta. Jest to rownież szansa dla warsztatow niezależnych, ktore mogą objąć klienta pełną opieką serwisową.

Czytaj więcej...

Zadania i diagnostyka modułów komfortu

Nikogo dzisiaj nie dziwi wyposażenie pojazdu w klimatyzację, elektrycznie otwierane szyby czy centralny zamek itp. Sposób sterowania tymi systemami jest rożny, co może przysporzyć kłopotów mechanikowi.

Czym właściwie jest moduł komfortu? Najprościej mówiąc, jest to urządzenie elektroniczne, sterujące pracą i nadzorujące takie systemy, jak: elektrycznie otwierane szyby, szyberdach, centralny zamek, alarm fabryczny, elektrycznie sterowane lusterka, oświetlenie wnętrza itp. Lista jest oczywiście dłuższa w zależności od klasy i wieku samochodu. Najprostsze moduły komfortu odpowiadały za podstawowe systemy, natomiast wspołcześnie lista obsługiwanych systemów jest bardzo długa, a sposób wymiany danych również uległ ewolucji. Często spotyka się model samochodów z modułem komfortu i bez niego. W przypadku tego drugiego będziemy mieli mechaniczne otwieranie szyb, brak klimatyzacji automatycznej, brak centralnego zamka itp.

Czytaj więcej...

Co nowego w oświetleniu?

Prace badawcze producentów źródeł światła koncentrują się na diodach OLED i LED, ale linie produktowe tradycyjnych żarówek halogenowych i lamp ksenonowych też są modernizowane.
owietlenie

Czytaj więcej...

Przeguby homokinetyczne

Współczesne samochody z napędem na przednią oś i większość samochodów napędzanych na tylną oś posiadają dwa wałki boczne, tzw. półosie zakończone przegubami homokinetycznymi.
Głównym zadaniem przegubów jest przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koła napędowe pojazdu, umożliwiając wychylenia karoserii oraz skręty przednich kół. Wymagany do tych wychyleń stopień swobody jest realizowany przez kąt załamania i przesunięcie osiowe przegubów. Niezbędny do tego jest jeden przegub z kompensacją wzdłużną i jeden przegub ustalony na każdym wałku bocznym. W tym celu na półosiach montuje się przeguby z kompensacją wzdłużną i bez takiej kompensacji.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem