sobota 20 lipiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

Testery i pass thru

kts bosch

Bez dobrego testera diagnostycznego nie da się już przeprowadzać napraw współczesnych pojazdow. O opinię na temat testerów i coraz bardziej przydatnej obecnie funkcji pass thru poprosiliśmy specjalistów.

Czytaj więcej...

LPG – perspektywy na 2017 rok

W minionym roku paliwa alternatywne, a w szczególności LPG, cieszyły się stosunkowo dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników pojazdów. Zainteresowanie to zwiększyło czas oczekiwania na montaż instalacji w uznanych, dobrych warsztatach, szczególnie w okresie poprzedzającym wakacyjne wyjazdy.

Czytaj więcej...

Klejenie tworzyw sztucznych

W konstrukcji współczesnego samochodu znajdziemy wiele elementów wykonanych z różnego rodzaju tworzyw sztucznych, tj. polipropylen, polietylen, ABS (akrylonitryl butadien styrenu) itp. Możemy wymienić chociażby elementy, tj.: zderzak, owiewka, spojler, dyfuzor, obudowa lusterka itp., wytworzone z plastiku.

Czytaj więcej...

Filtry oleju silnikowego

Prawidłowa filtracja oleju ma zasadniczy wpływ na trwałość i niezawodność funkcjonowania silnika. Filtry oleju należą też do najczęściej wymienianych spośród wszystkich rodzajów filtrów pracujących w samochodzie.

Zadaniem filtrów oleju jest ochrona smarowanych elementów silnika poprzez zatrzymywanie wszystkich zanieczyszczeń powstałych w wyniku ścierania się współpracujących elementów oraz procesów chemicznych związanych z pracą silnika.

Czytaj więcej...

Alternatory i rozruszniki

alternatory i rozrusznikiProducenci pojazdów roztaczają przed nami wizję nowoczesnych aut, które już wkrótce będą same się poruszać i dyskretnie, bez specjalnego rozgłosu modernizują podzespoły, bez których ów cudowny pojazd nie pojedzie. Do takich podzespołów należą rozrusznik i akumulator.

Czytaj więcej...

Telematyka przyszłością warsztatów

Systemy telematyczne łączące posiadacza pojazdu z warsztatem będą się rozpowszechniać. Najszybciej wprowadzają je generalni importerzy pojazdow, ktorzy w ten sposob starają się zatrzymać odpływ klientow z autoryzowanych serwisow po zakończeniu gwarancji auta. Jest to rownież szansa dla warsztatow niezależnych, ktore mogą objąć klienta pełną opieką serwisową.

Czytaj więcej...

Zadania i diagnostyka modułów komfortu

Nikogo dzisiaj nie dziwi wyposażenie pojazdu w klimatyzację, elektrycznie otwierane szyby czy centralny zamek itp. Sposób sterowania tymi systemami jest rożny, co może przysporzyć kłopotów mechanikowi.

Czym właściwie jest moduł komfortu? Najprościej mówiąc, jest to urządzenie elektroniczne, sterujące pracą i nadzorujące takie systemy, jak: elektrycznie otwierane szyby, szyberdach, centralny zamek, alarm fabryczny, elektrycznie sterowane lusterka, oświetlenie wnętrza itp. Lista jest oczywiście dłuższa w zależności od klasy i wieku samochodu. Najprostsze moduły komfortu odpowiadały za podstawowe systemy, natomiast wspołcześnie lista obsługiwanych systemów jest bardzo długa, a sposób wymiany danych również uległ ewolucji. Często spotyka się model samochodów z modułem komfortu i bez niego. W przypadku tego drugiego będziemy mieli mechaniczne otwieranie szyb, brak klimatyzacji automatycznej, brak centralnego zamka itp.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem