sobota 25 maj 2019

Aktualne wydanie

Dobre perspektywy
AMS2.2019Na szczęście rynek napraw samochodów nie jest tak podatny na kryzysy jak produkcja i jest mało prawdopodobne, by klienci przestali przyjeżdżać do warsztatów. A wręcz przeciwnie, będą przyjeżdżać częściej, o co zadbali producenci samochodów…

Czytaj więcej>>>

Zmiany w kształceniu i egzaminie zawodowym

Nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach zaczęła obowiązywać od 1 września 2012 r. (rozporządzenie MEN z dnia 7.02.2012 r.). Zawiera obowiązkowe dla danego zawodu: cele kształcenia i treści nauczania opisane w formie efektów kształcenia. Efekty kształcenia są definiowane w kategoriach: wiedzy, umiejętności zawodowych oraz kompetencji personalnych i społecznych niezbędnych do wykonywania zadań zawodowych.

Czytaj więcej...

Kondycja branży motoryzacyjnej

 

 

W Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona polskiej branży motoryzacyjnej. Została zorganizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, które opracowało raport.

Czytaj więcej...

Nowe rozwiązanie sworzni kulowych X-Cap

 Firma TRW wprowadziła na rynek części zamiennych końcówkę drążka kierowniczego X-Cap nowego typu. Na razie – do Mercedesów.
Innowacyjność nowego typu końcówki drążka X-Cap polega na zmniejszeniu liczby części składowych w porównaniu z dotychczas stosowanym rozwiązaniem przy jednoczesnym zwiększeniu nośności obudowy. W efekcie produkt jest mocniejszy, bardziej wytrzymały i mniejszy od swojego poprzednika. X-Cap ma lepsze uszczelnienie oraz wykazuje mniejszy opór wewnętrzny sworznia, a także mniejsze odkształcenia osiowe i poprzeczne. Odkształcenie osiowe, określane przez część sprężynującą i sposób montażu nowego rozwiązania X-Cap, nie przekracza 0,5 mm w porównaniu do 2 mm w dotychczasowej konstrukcji. Stało się tak, dzięki zastosowaniu zupełnie innej konstrukcji łożysk wewnętrznych. Za istotne korzyści nowego rozwiązania trzeba również uznać optymalizację poziomu hałasu, uzyskaną dzięki minimalizacji elastyczności oraz możliwość bezpośredniego określenia stopnia zużycia produktu.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 10/2009

Panelowe naprawy blacharskie - spottery

 Kontynuując omawianie problematyki związanej z panelowymi naprawami blacharskimi nie sposób pominąć urządzeń stanowiących podstawowe wyposażenie stanowiska naprawczego. Mowa o spotterach blacharskich.

Czytaj więcej...

Meble warsztatowe

 Gdy naprawa musi być wykonana szybko, na szukanie właściwego narzędzia nie ma czasu. W utrzymywaniu porządku pomagają wygodne szafki warsztatowe.

Czytaj więcej...

Żarówki na dzień i na noc

 Producenci oferują żarówki o różnych własnościach świetlnych i  trwałości. Istnieją dwa podstawowe typy żarówek halogenowych: z jednym włóknem żarowym (H1, H3, H7, H9, HB3) oraz z dwoma włóknami (H4) do świateł mijania i drogowych, przy czym jedno włókno do świateł mijania przysłonięte jest blaszką (stworzenie granicy światłocienia).

Czytaj więcej...

Sprężarki układu klimatyzacji

 Ważnym i często ulegającym uszkodzeniu elementem układu klimatyzacji jest sprężarka. Należy ona do grupy pomp wyporowych, czyli maszyn zamieniających energię mechaniczną na energię hydrauliczną. W odniesieniu do układu klimatyzacji, skupiając się tylko na sprężarce, która znajduje się w miejscu połączeń dwóch obwodów – niskiego i wysokiego ciśnienia, nie można mówić o typowym układzie hydraulicznym. W układach klimatyzacji teoretycznie zasysany i sprężany jest czynnik chłodniczy w stanie gazowym.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem