czwartek 24 styczeń 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
AMS 08 2018w branży nadchodzą nieuchronne zmiany. W związku z nowymi ograniczeniami emisji spalin spodziewany jest wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych, które coraz częściej będą się pojawiać w nieautoryzowanych warsztatach.

 Czytaj więcej>>>

Panelowe naprawy blacharskie

 W poprzednich częściach cyklu omówiono zagadnienia związane z budową współczesnej karoserii oraz podstawowe technologie łączenia jej elementów. Niniejszy artykuł otwiera część cyklu, poświęconą bezpośrednio technologiom naprawczym.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 9/2009

Klucze dynamometryczne

 Współczesna technologia dokonywania napraw wymaga dokręcania połączeń gwintowych ze ściśle określonym momentem. Klucz dynamometryczny jest więc ważnym narzędziem każdego warsztatu. Dane o właściwych momentach można znaleźć w książkach lub elektronicznych programach warsztatowych, choćby w opisywanych w „Auto Moto Serwisie”: ESI[tronic], Autodata, AuDaConAIS, INFO-TECH. Do znanych na naszym rynku producentów kluczy dynamometrycznych można zaliczyć m.in. Stahlwille, Jonnesway, Neo, Yato, Proxxon, Gadore, Bahco czy Tengtools. Wybór jest bardzo duży, jednak przed podjęciem decyzji o zakupie warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 9/2009

Ocena stanu wtryskiwaczy common rail

 Statystycznie rzecz ujmując, przyczyną niesprawności systemu wtryskowego common rail są najczęściej wtryskiwacze. Wynik badania przelewów, jak również test komputerowy z odczytem stosownych kodów usterek, względnie zbyt duże korekcje dawek dają prawo sądzić, że przyczyna niesprawności układu zasilania znajduje się po stronie wtryskiwaczy. Uszkodzony wtryskiwacz może powodować szybsze zużycie silnika, a w ekstremalnych warunkach nawet jego zniszczenie.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 9/2009

Zawieszenia hydropneumatyczne (cz. 1)

 Zawieszenia hydropneumatyczne są zespołami zawierającymi, zestawione ze sobą w różnych układach, elementy sprężyste, tłumiące i wodzące, dodatkowo uzupełnione o elementy wymuszające pracę, sterujące i łączące. Tak jak w przypadku zawieszeń klasycznych, łączą osie lub poszczególne koła samochodu z ramą bądź bezpośrednio z nadwoziem samochodu. Sposób połączenia oraz odmienność elementów tłumiących i sprężystych, w porównaniu z zawieszeniami klasycznymi, wpływa również na trwałość elementów nadwozia, a tym samym na cały przebieg eksploatacji. Zastosowanie dodatkowych elementów umożliwia realizację zadań stawianych zawieszeniom, a konstrukcyjnie stwarza układ hydrauliczno-pneumatyczny, w uściśleniu gazowy. Rozwiązanie takie można określić jako instalację hydropneumatyczną.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 9/2009

Silniki flexifuel

 Od niedawna na niektórych stacjach paliw w naszym kraju pojawiło się biopaliwo E85. Można go spalać w silnikach specjalnie do niego przystosowanych.

Czytaj więcej...

Narzędzia ręczne

 Z dobrym kluczem jest jak z dobrą żoną – razem na dobre i na złe.
Podstawą istnienia warsztatu są odpowiednio dobrane narzędzia typu: klucze płaskie, oczkowe, gięte, nasadowe i specjalne, śrubokręty oraz klucze dynamometryczne. Istotne jest również to, by je szybko znaleźć.

Czytaj więcej...

Nowe rozwiązania linii diagnostycznych (cz. 1)

 Rozwój technik pomiarowych, a zwłaszcza wykorzystanie elektroniki, pozwoliło na wprowadzenie nowej generacji urządzeń diagnostycznych.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem