sobota 25 maj 2019

Aktualne wydanie

Dobre perspektywy
AMS2.2019Na szczęście rynek napraw samochodów nie jest tak podatny na kryzysy jak produkcja i jest mało prawdopodobne, by klienci przestali przyjeżdżać do warsztatów. A wręcz przeciwnie, będą przyjeżdżać częściej, o co zadbali producenci samochodów…

Czytaj więcej>>>

Co jeszcze diagnozować przy wymianie DKZ i sprzęgła?

DKZPomimo przeprowadzenia wielu szkoleń z zakresu analizy uszkodzeń sprzęgieł i dwumasowych kół zamachowych (DKZ), ponownie wracają zgłoszenia problemów z układem przeniesienia napędu w pojazdach powszechnie eksploatowanych na naszym rynku.

Jednak zgłaszane problemy ze sprzęgłami i DKZ nie wynikają z wady produktu, a z problemów z zespołami współpracującymi. Oto dwa, często powtarzające się przypadki, dotyczące popularnych samochodów tj. 1. Opel Vectra, rok produkcji 2006, silnik 1,9 CDTI, skrzynia biegów F40 – (DKZ) o numerze referencyjnym 415024110, 2. VW Passat, rok produkcji 2011, silnik 2,0 TDI 136 KM (CFFA), skrzynia biegów HDV – DKZ o numerze referencyjnym 415058310, sprzęgło o numerze referencyjnym 624318009.

Czytaj więcej...

Olej silnikowy coraz ważniejszy

Optymalny dobór oleju silnikowego odgrywa coraz większą rolę w eksploatacji pojazdu. Klienci często wybór oleju cedują na warsztaty.

oleje

Czytaj więcej...

Rozmowa z Zenonem Rudakiem, kierownikiem Centrum Technicznego Hella Polska

zrudakKlimatyzacja powinna pracować tak często jak to możliwe, chociażby ze względu na konieczność smarowania sprężarki. Układ klimatyzacji wymaga okresowego serwisowania raz w roku. Niestety kierowcy często o tym zapominają.

Czytaj więcej...

Zabezpieczenie antykorozyjne

W dawnych czasach każdy szanujący się posiadacz Polskiego Fiata, Trabanta czy Moskwicza zabezpieczał swoje auto przed korozją. Okazuje się, że współcześnie produkowane samochody zabezpieczenie antykorozyjne mają często niewystarczające.

chemia warsztatowa

Czytaj więcej...

Amortyzatory i sprężyny

KYB chmielewskiRozmowa z Andrzejem Chmielewskim, specjalistą ds. produktowo-technicznych KYB Europe Oddział w Polsce.

Czytaj więcej...

Obieg ekonomiczny

Choć entuzjaści napędów alternatywnych wieszczą rychły koniec technologii cieplnych silników tłokowych, rzeczywistość wskazuje, że będą one trwać jeszcze dość długo. Tym bardziej, że w ich dobrze już opanowanej konstrukcji istnieją nadal spore rezerwy, pozwalające poprawiać to, co obecnie najważniejsze – sprawność tych silników w zastosowaniach trakcyjnych. Jednym z takich kierunków jest wykorzystanie obiegu Atkinsona-Millera zamiast obiegu Otto w silniku czterosuwowym.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Łukaszem Zollem

lukasz zollWspółpraca z Liqui Moly trwa już rok. Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, podobnie jak z jakości produktów, które oferuje ten producent – Łukasz Zoll, właściciel warsztatu Pit Stops z Piaseczna pod Warszawą.

Czytaj więcej...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem