poniedziałek 22 kwiecień 2019

Aktualne wydanie

Dobre perspektywy
AMS2.2019Na szczęście rynek napraw samochodów nie jest tak podatny na kryzysy jak produkcja i jest mało prawdopodobne, by klienci przestali przyjeżdżać do warsztatów. A wręcz przeciwnie, będą przyjeżdżać częściej, o co zadbali producenci samochodów…

Czytaj więcej>>>

Diagnostyka układu zasilania common rail w silnikach ZS (cz. 1)

 Kontynuujemy temat diagnozowania układów zasilania typu common rail silników z zapłonem samoczynnym. Z informacji, które docierają do redakcji wynika, że zagadnienia te wymagają omówienia.

Czytaj więcej...

Test programów Autodata oraz INFO-TECH

 Programy wpierające obsługę oraz naprawę pojazdów samochodowych wyciągnęły z opresji niejednego doświadczonego mechanika. Przedstawiamy kolejne z dostępnych na rynku.

Czytaj więcej...

Zautomatyzowana skrzynia biegów w Toyocie Yaris

 W samochodach Toyota Yaris stosowana jest mechaniczna skrzynia biegów z funkcją automatycznej zmiany przełożeń, zwana w skrócie M-MT.

Czytaj więcej...

Oleje do dwusprzęgłowych skrzyń przekładniowych

 Ocenia się, że w najbliższych latach znacznie wzrośnie zapotrzebowanie na mechaniczne, zautomatyzowane skrzynie przekładniowe z podwójnym sprzęgłem. Dlatego też producenci środków smarnych opracowali płyny smarujące do takich przekładni.

Czytaj więcej...

Materiały konstrukcyjne paneli warstwowych i ich właściwości

 Duże wymagania stawiane pojazdom chłodniczym skłaniają konstruktorów do poszukiwania optymalnych rozwiązań konstrukcyjnych zarówno pod względem trwałości eksploatacyjnej, jak i uzyskiwanych przez nadwozia parametrów termoizolacyjnych.
Panele warstwowe, jako zasadniczy element konstrukcyjny nadwozi izotermicznych, mają decydujące znaczenie w procesie spełniania wymagań stawianych przez użytkowników. W artykule przedstawiono właściwości materiałów, z których są wykonywane panele warstwowe.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 4/2009

Obsługa klimatyzacji źródłem dodatkowych dochodów

 Obsługa układu klimatyzacji może być dobrym sposobem na rozszerzenie usług oferowanych przez warsztat. Wiele autoryzowanych serwisów samochodów wykonuje tylko podstawowe czynności konserwacyjne.

Czytaj więcej...

Kosztorysowanie napraw lakierniczych w systemie Audatex

 Nieznajomość możliwości, jakie daje system Audatex, istotnie rzutuje na końcową kwotę rozliczaną np. z towarzystwem ubezpieczeniowym za naprawę lakierniczą lub też prowadzi do nieuzasadnionego podwyższania kosztów tej naprawy. Konsekwencją mogą być wyłudzenia wyższych kwot z tytułu odszkodowania za naprawę powypadkową.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 4/2009

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem