sobota 24 sierpień 2019

Aktualne wydanie

Nowe GVO
Okladka AMS 05 2019W 2023 r. wygaśnie rozporządzenie Komisji Europejskiej MVBER/GVO 461/2010 w sprawie wyłączeń grupowych w motoryzacji. Rozporządzenie zapewnia wyrównanie szans w dostępie do rynku warsztatom niezależnym i serwisom autoryzowanym.

Czytaj więcej>>>

To był show – SACHS Roadshow 2016

 F 0sachsNa torze Jastrząb pod Radomiem odbyła się czwarta edycja spotkań polskiego przedstawicielstwa ZF Services z 800 pracownikami warsztatów. Impreza łączy szkolenia techniczne z rozrywką.
W tym roku uczestnicy spotkań mieli możliwość przejechania się w roli pasażera Porsche GT3 (500 KM mocy) oraz ścigali się samochodami w specyfikacji wyścigowej VW Scirocco R Cup (290 KM mocy).

Atrakcji było więcej, np. slalom Smartem w autogoglach imitujących jazdę pod wpływem alkoholu. Interesująca była prezentacja produktów Sachs Performance i ZF Motorsport. W ofercie Sachs Performance, dostępnej również w Polsce, znajdują się gwintowane amortyzatory jednorurowe z regulacją sztywności wraz ze sprężynami i sprzęgła (z powłoką organiczną lub spiekowe) przeznaczone do tuningowania pojazdów. Części te są dostępne dla wielu modeli pojazdów i warsztaty zajmujące się profesjonalnym tuningiem mogą z niej skorzystać.

F 1sachsJazda VW Scirocco R Cup na czas dostarczyła uczestnikom spotkania wielu emocji.

F 2sachsOferta sprzęgieł i amortyzatorów Sachs Performance do tuningowania pojazdów jest dostępna również w Polsce.

Szkolenia
W związku z dużą ilością reklamacji klientów na dwumasowe koła zamachowe (DKZ) tematyka szkoleń dotyczyła problemów z tym elementem. Okazuje się, że wiele niepokojących odgłosów i drgań silnika zgłaszanych przez kierowców nie zawsze jest związanych z uszkodzeniem DKZ. Na przykład:
• Diesel z pompowtryskiwaczami stuka na wolnych obrotach – możliwa przyczyna: za wolne obroty biegu jałowego,
• stukanie DKZ podczas wyłączania silnika – możliwa przyczyna: zasilanie w podciśnienie klapy odłączającej jest niewystarczające lub klapa odłączająca jest mechanicznie uszkodzona lub zanieczyszczony zawór recyrkulacji spalin,
• nietypowe odgłosy uruchamiania silnika i wydłużony czas rozruchu – możliwa przyczyna: niewystarczająco naładowany akumulator, wadliwy rozrusznik pracujący z za niskimi obrotami, brudne połączenie z masą,
• klekotanie lub szarpanie podczas przyspieszania – możliwa przyczyna: nierównomierna dawka paliwa w poszczególnych cylindrach lub uszkodzony układ zapłonowy,
• po wymianie DKZ zalecana adaptacja układu wtrysku paliwa.
Zwracano też uwagę, by przed montażem dokonać pomiaru bicia bocznego tarczy sprzęgłowej.
Przyczyny nieszczelności centralnego wysprzęglika, który może być uszkodzony np. na skutek ściskania obudowy przed zamontowaniem.
Ujawniono też założenia nowego konceptu warsztatowego ZF Services Protech.

F 3sachsPodczas szkoleń poruszono tematykę problemów z dwumasowym kołem zamachowym i sprzęgłami, również samonastawnymi – na zdjęciu jeden z trenerów Grzegorz Fedorowicz.

ZF Services Protech
Po 20 latach zakończono działalność konceptu serwisowego Original Sachs Service (OSS), który ma być zastąpiony nowym – ZF Services Protech. Zacznie on działać na początku przyszłego roku. Mogą do niego przystąpić warsztaty zajmujące się naprawami samochodów osobowych i ciężarowych. Warsztat może należeć do dowolnej sieci serwisowej, np. Bosch Service czy Q-Service.
Warunki przystąpienia do sieci:
• warsztat musi zajmować się naprawą lub wymianą części produkowanych przez ZF (marki Sachs, Lempförder) – sprzęgła, amortyzatory, skrzynie biegów, elementy układu kierowniczego i jezdnego, elementy gumowo-metalowe. Minimalne wartości zakupu części, jakie dany warsztat musi osiągać, będą ustalane indywidualnie,
• profesjonalizm, wyposażenie i wielkość warsztatu starającego się o przyjęcie do sieci będą ustalane indywidualnie,
• obowiązkowy udział w jednym szkoleniu rocznie.
Korzyści:
• dostęp do wiedzy serwisowej, oferty szkoleń z możliwością rezerwacji on-line,
• hotline dot. montażu,
• katalog części on-line – dobór części do danego modelu jest bardziej precyzyjny niż w hurtowni,
• dostęp do bezpłatnych materiałów reklamowych.
Opłaty:
• 0 zł – dla warsztatów, które były zrzeszone w dawnej sieci Original Sachs Service (OSS),
• ok. 100 zł – jednorazowa opłata członkowska dla warsztatów dotychczas nie zrzeszonych w OSS.
• ok. 900 zł – za udział w dwudniowym szkoleniu (bez kosztów noclegu),
• ok. 200 zł rocznie – dostęp do informacji o akcjach serwisowych producentów pojazdów (opcja dodatkowa).
Będą istnieć dwa rodzaje warsztatów: Protech i Protech Plus. Dodatkowo, dla warsztatów Protech Plus:
• osobista opieka doradcy telefonicznie lub możliwość przyjazdu do warsztatu,
• gratisowe dwudniowe szkolenie (bez kosztów noclegu) jeden raz w roku,
• gratisowy dostęp do informacji o akcjach serwisowych producentów pojazdów,
• gratisowy szyld Protech,
• ok. 100 zł – jednorazowa opłata członkowska dla warsztatów dotychczas nie zrzeszonych w OSS,
• ok. 600 zł – roczna opłata systemowa.
Nowy koncept działa już w Niemczech, Austrii i Szwajcarii i należy do niego łącznie ok. 5000 warsztatów, w tym ok. 870 – Protech Plus. Wydaje się, że również w naszym kraju Protech ma szansę powodzenia. Główną korzyścią jest dostęp do bezcennej wiedzy ZF, jako producenta części na pierwszy montaż. Tę unikalną wiedzę mają polscy szkoleniowcy, którzy są w stanie pomóc warsztatom w rozwiązywaniu bieżących problemów związanych z montażem i doborem części. Producenci samochodów często wprowadzają drobne, ale istotne zmiany, o których nie informują warsztatów. Taką wiedzę ma tylko producent części na pierwszy montaż.

 

Zapraszamy do obejrzenia glaerii z tegorocznego SACHS Roadshow:

 1sachs

3sachs4sachs5sachs

6sachs7sachs
8sachs9sachs10sachs11sachsIlustr. R. Polit

 

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem