wtorek 22 październik 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Rośnie sprzedaż opon klasy premium

W Polsce w drugim kwartale 2016 r. w kategorii opon do samochodów osobowych/suv/van nastąpił wzrost sprzedaży o 28% w porównaniu z tym samym okresem w 2015 r. Z danych PZPO wynika, że szczególnie widoczny jest wzrost (aż o 40%) w segmencie opon do samochodów suv, co odpowiada wzrostowi sprzedaży tych samochodów na rynku pierwotnym i wtórnym.

Większa sprzedaż motocykli i skuterów spowodowała także wzrost aż o 53% sprzedaży opon w tej kategorii. Pozostałe kategorie odnotowały spadki – opony ciężarowe o 7%, rolnicze o 17%, przemysłowe o 19%.
sprzedazoponwpolsce
Przy porównaniu pierwszego półrocza 2016 r. do analogicznego w 2015 r. dane wyglądają nieco inaczej. Opony do samochodów osobowych/suv/van nadal wykazują wzrost, jednak na niższym poziomie, 15 proc. Wzrost ten jest widoczny we wszystkich klasach, jednak największy – 19-proc. – przypadł w klasie premium. Z kolei w klasie średniej to 9%, w oponach budżetowych – 6%. Ten wynik wskazuje, że Polacy zaczynają doceniać walory najlepszych opon i widzą różnicę, jaką dają one na drodze w czasie jazdy.
W Europie, jak pokazują dane zebrane przez ETRMA, sprzedaż opon w drugim kwartale 2016 r. była mniej dynamiczna niż w pierwszym. Porównując drugi kwartał 2016 r. do tego samego okresu w roku 2015, widzimy, że wynik przedstawia się następująco: kategoria opon do samochodów osobowych – wzrost o 1,5%, opony motocyklowe i skuterowe – wzrost aż o 10%, opony ciężarowe – wzrost o 0,4%, opony rolnicze – spadek o 7%.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem