wtorek 22 październik 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Filtr cząstek stałych w benzynowych VW

 VWOd 2017 r. we wszystkich modelach Grupy Volkswagen, napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny (TSI i TFSI) sukcesywnie będzie montowany filtr cząstek stałych.
Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1,4-litrowego silnika TSI przeznaczonego do napędu nowego VW Tiguana oraz 2-litrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5. Filtr cząstek stałych będzie stosowany w kolejnych generacjach silników i w następnych modelach. Filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90%. Dyrektor działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen, dr Ulrich Eichhorn, jest zdania, że „w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.”

U. Eichhorn zapowiedział również wprowadzenie do silników Diesla systemu oczyszczania spalin za pomocą selektywnej redukcji katalitycznej SCR, a więc z dodatkiem czynnika AdBlue. „Technologię” SCR stosują inni producenci aut osobowych, m.in. Mercedes-Benz, oraz wszyscy producenci ciężarówek. Wygląda na to, że również VW uznał ją za najskuteczniejszą, chociaż dla posiadaczy pojazdów SCR jest niewygodny – muszą zadbać, by w zbiorniku nie zabrakło płynu AdBlue.
Tak więc również w dieslach Volkswagena będziemy mieli instalację wtryskową AdBlue - będzie co naprawiać!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem