poniedziałek 24 wrzesień 2018

Aktualne wydanie

Jak zarobić na częściach?
001 okladka AMS06 2018Widocznie marże ze sprzedaży samochodów są niewystarczające i niektórzy producenci starają się osiągnąć dodatkowe zyski na oryginalnych częściach zamiennych. Manipulowali oni cenami części zamiennych, zarabiając w ciągu ostatnich 10 lat miliardy euro.

 Czytaj więcej>>>

Alfred Franke w zarządzie CLEPA

AFrankeAlfred Franke, prezes SDCM, został członkiem zarządu organizacji CLEPA. To organizacja skupiająca ponad 100 najbardziej znanych na świecie dostawców części samochodowych, systemów i modułów oraz ponad 20 krajowych stowarzyszeń handlowych i europejskich stowarzyszeń branżowych.

„Wybór na stanowisko członka Zarządu CLEPA to z jednej strony uznanie, ale z drugiej wielki obowiązek i odpowiedzialność, gdyż CLEPA na poziomie europejskim zabiega o interesy 3000 producentów części motoryzacyjnych, tworzących blisko 5 milionów miejsc pracy. Funkcja ta z pewnością ułatwi i zwiększy skuteczność działań na rzecz producentów części motoryzacyjnych inwestujących w Polsce w tym tych z korzeniami polskimi” – powiedział Alfred Franke, prezes Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
CLEPA wskazuje Komisji Europejskiej, że osiągnięcie proponowanych celów ograniczenia emisji CO2 w 2025 r. o 15% będzie niezwykle trudne. Niestety, jak się wydaje, Komisja Europejska chce nagradzać obecność baterii w pojeździe, a nie wydajną i niskoemisyjną technologię. Dlatego CLEPA wraz z SDCM apelują o utrzymanie neutralności technologicznej i promowanie mobilności niskoemisyjnej w sposób zrównoważony i konkurencyjny.
Produkcja części motoryzacyjnych w Polsce osiąga przychody ponad 80 mld zł rocznie. SDCM spodziewa się, że przychody z produkcji części motoryzacyjnych i komponentów w ciągu najbliższych 5 - 6 lat przekroczą 125 mld zł, a liczba pracowników ze 140 tysięcy wzrośnie do 166 tysięcy. Oczywiście to wszystko opiera się na założeniu, że nie ulegną zasadniczo zmianie podstawy działania dla firm. SDCM uważa, że zapowiadane przez Komisję Europejską zmiany w prawie mogą utrudnić, a nawet ograniczyć działalność producentów części zamiennych i komponentów.
Jak wskazuje historia motoryzacji, branża ta cechuje się szybkimi zmianami, do których producenci samochodów i komponentów musieli się dostosować. Firmy, które tego nie uczynili w porę, po prostu upadły. Wygląda na to, że dzisiaj jest tak samo, jak 100 lat temu, gdy napęd elektryczny był zastępowany silnikami spalinowymi. Różnica jest taka, że dzisiaj jest odwrotnie.

afranke2
Samochód z napędem elektrycznym Lohner-Porsche z 1900 roku.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem