niedziela 18 listopad 2018

Aktualne wydanie

Gorąca jesień
Okladka AMS 07 2018Koniec roku okazał się bardzo gorący za sprawą dwóch ważnych wydarzeń targowych – Automechaniki we Frankfurcie i Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Targowe ekspozycje dowodzą, że w dalszej perspektywie nastąpi odwrót od tradycyjnych silników w autach osobowych i ciężarówkach.

 Czytaj więcej>>>

Bilstein szkoli warsztaty

bilsteinDoradcy techniczni Bilsteina odwiedzają wybrane warsztaty, które mają do czynienia z samochodami wyposażonymi w częściowe lub całkowite zawieszenie pneumatyczne.

Akcja Bilstein AirShow RoadShow potrwa w kolejnych turach do października. Jej przebieg można śledzić na www.facebook.com/Bilsteinpl. Jeśli prowadzisz warsztat i potrzebujesz wsparcia doradcy technicznego BILSTEIN, zostaw wiadomość z danymi kontaktowymi w prywatnej wiadomości na Facebooku.
Bilstein dostarcza moduły zawieszenia pneumatycznego do wybranych modeli Mercedesów, BMW, Audi, Land Rovera i Jaguara oraz Tesli. Identyczne produkty dostępne dla warsztatów niezależnych poprzez oficjalnych polskich dystrybutorów: Auto Partner, Inter Cars, Inter Parts, Motogama i Polcar.
Trwałość miechów pneumatycznych, które funkcjonalnie odpowiadają sprężynom, zależy od warunków eksploatacji (obciążenie samochodu, jakość dróg), ale zwykle przy około 200 tys. km przebiegu pojawiają się już pierwsze kłopoty. Obecnie do warsztatów niezależnych trafiają najczęściej dwa modele aut – BMW X5 (E70, 2006-2013) oraz Mercedes klasy E (W211, 2002–2009).
Pierwsze spotkania z warsztatami w Małopolsce pokazały, że doradcy techniczni Bilsteina mogą przekazać wiele cennych, praktycznych informacji. Najpoważniejszym błędem jest postawienie na kołach samochodu, którego miechy pneumatyczne nie są w pełni napełnione. To prowadzi do zgniecenia miecha ciężarem auta i przecięcia gumy przez otaczające ją elementy metalowe. W przypadku miechów z akumulatorem powietrza, połączonym z miechem dodatkowym przewodem gumowym, nie wolno rozpinać tego połączenia w czasie montażu. Ponowne zaciśnięcie metalowej opaski nie jest możliwe, a brak oryginalnej spowoduje odrzucenie reklamacji w razie awarii modułu.
Mechanicy skupieni na wymianie modułów pneumatycznych zapominają o… sprężarkach, które wytwarzają ciśnienie w układzie. W wielu autach znajdują się one tuż za plastikowym, przednim nadkolem. „Jeśli ten plastik jest pęknięty, brud i błoto spod kół trafiają na sprężarkę, co prowadzi do zapchania jej filtra powietrza. Z kolei nieszczelność w układzie pneumatycznym prowadzi do tego, że sprężarka ciągle uzupełnia ubytek powietrza i w rezultacie może to spowodować przegrzanie się przekaźnika włączającego sprężarkę” – podpowiada Andrzej Wojciech Buczek. Bilstein ma w swojej ofercie nie tylko kompletne moduły pneumatyczne, ale także sprężarki. Aby uniknąć uszkodzenia sprężarki, ważnym krokiem w procedurze naprawy zawieszenia pneumatycznego jest kontrola szczelności połączeń. Służy do tego pianka, którą sprawdza się wycieki z układu klimatyzacji. Z kolei same połączenia pneumatyczne dokręca się najczęściej momentem maksymalnie 5 Nm.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem