poniedziałek 23 wrzesień 2019

Aktualne wydanie

Klimatyzacją w ogórka
AMS6 2019Za pomocą oprogramowania TEXA IDC5 CAR v 70 można już przeprowadzać diagnostykę nowych pojazdów z Grupy Fiata (FCA) wyposażonych w jednostkę sterującą SGW. Problem dotyczył wybranych modeli aut wyprodukowanych po 2017 r.

Czytaj więcej>>>

Reorganizacja w Schaeffler Automotive Aftermarket

Firma Schaeffler Group Automotive zmienia strukturę działu części zamiennych (Automotive Aftermarket). Obecnie funkcjonują działy: produktowy, zaopatrzenia, marketingu, planowania strategicznego i logistyki. Od nowego roku nowym prezesem zarządu jest Michael Söding (48 l.), który zastąpił Siegfrieda Kronmüllera (59 l.). Schaeffler Automotive Aftermarket jest odpowiedzialna za światowe dostawy części zamiennych dla marek LuK, INA i FAG do pojazdów osobowych i ciężarowych. Gama produktów obejmuje technologie przeniesienia napędu oraz komponenty silników i zawieszeń. Firma ma ok. 11 500 partnerów dystrybucyjnych na świecie (również w Polsce) i dysponuje oprogramowaniem do badania rynku (AutoView) oraz internetowym portalem eksperckim (RepXpert).

Solaris się rozwija

ImagePolska firma Solaris Bus & Coach SA sprzedała w ubiegłym roku 1114 autobusów i trolejbusów. W porównaniu z 2008 r. oznacza to wzrost sprzedaży o 7,5%. W kryzysowym ubiegłym roku Solaris utrzymał pozycję lidera na krajowym rynku autobusowym. Sprzedaż na poziomie 262 pojazdów dała firmie 27% udziałów w całkowitym rynku autobusowym, tyle samo, co w 2008 r. Analizując segment autobusów miejskich przewaga Solarisa nad konkurentami była jeszcze większa

Czytaj więcej...

Mercedes o minionym roku

Image
Na konferencji prasowej Jan Madeja, prezes Mercedes-Benz Polska powiedział: „Rok 2009 był dla naszej spółki rokiem kontrastów: rekord sprzedaży samochodów osobowych i spadek sprzedaży aut dostawczych i ciężarowych”.

Czytaj więcej...

Spotkanie dilerów Launcha

Image
W końcu ubiegłego roku Launch Polska zorganizowała spotkanie 30 dilerów firmy z 13 krajów Europy. Spotkanie połączone ze szkoleniem odbyło się w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie. Miało na celu zaprezentowanie urządzenia do badania zbieżności kół pojazdów Launch 3D KWA 300. Dzięki zebranym uwagom i doświadczeniom jeszcze w tym roku udoskonalona wersja tego urządzenia powinna trafić do oferty handlowej firmy Launch Polska.

Międzynarodowa Konferencja Naukowa TransComp

Image
W dniach od 30 listopada do 3 grudnia 2009 r. Zakopane po raz trzynasty przywitało uczestników Międzynarodowej Konferencji Naukowej „TransComp”. Wśród wielu ciekawych wystąpień poruszających problemy transportu samochodowego wymienić należy takie pozycje, jak: artykuł pt. „Korekcja czasu UTC w tachografach cyfrowych” przygotowany przez prof. Z. Łukasika oraz mgr S. Grzywacza (Politechnika Radomska); artykuł pt. „Diesel Particulate Filters Regeneration” przygotowany pod kierownictwem prof. J. Merkisza (Politechnika Poznańska) oraz materiał pt. „Zastosowanie telematyki w poprawie bezpieczeństwa jazdy zespołowej silnikowych pojazdów jednośladowych” przygotowany przez dr M. Rychlickiego (Politechnika Warszawska). Oczywiście to tylko kilka z wielu tematów, które wzbudzały duże zainteresowanie uczestników oraz inicjowały ciekawe dyskusje.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 3/2010

Studia podyplomowe na Politechnice Radomskiej

Rozpoczęła się rekrutacja na studia podyplomowe z zakresu elektrotechniki i walidacji. Projekt rekomendowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Realizatorami projektu są Wydział Transportu i Elektrotechniki Politechniki Radomskiej oraz FIRMA 2000 Sp. z o.o. (grupa Danish Technological Institute). Studia podyplomowe są realizowane w systemie dwusemestralnym w edycji październik 2010 – maj 2011.
W ramach studiów z zakresu elektrotechniki odbędą się 224 godz. lekcyjne (koszt wynosi 649,60 zł). W ramach studiów z zakresu walidacji odbędą się 192 godz. lekcyjne, w cenie 572,16 zł. Studia zakończą się obroną pracy dyplomowej.

100-milionowa opona z Olsztyna

Image
W fabryce opon Michelin w Olsztynie wyprodukowano 100-milionową oponę do samochodów osobowych.
Pierwsza opona osobowa opuściła linię produkcyjną Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych w 1967 r. W 1995 r. większościowym udziałowcem olsztyńskiej fabryki została francuska firma Michelin, a pierwszą oponę pod tą marką wyprodukowano w 2001 r. Fabryka zatrudnia ok. 4 tysięcy osób, zajmuje obszar prawie 200 ha i jest największą fabryką opon w Polsce. Obecnie produkowane są w niej opony osobowe marek: Michelin, Kleber, BF Goodrich oraz Kormoran, a także opony ciężarowe i rolnicze oraz tkaniny kordowe i formy do produkcji opon.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem