poniedziałek 24 wrzesień 2018

Aktualne wydanie

Jak zarobić na częściach?
001 okladka AMS06 2018Widocznie marże ze sprzedaży samochodów są niewystarczające i niektórzy producenci starają się osiągnąć dodatkowe zyski na oryginalnych częściach zamiennych. Manipulowali oni cenami części zamiennych, zarabiając w ciągu ostatnich 10 lat miliardy euro.

 Czytaj więcej>>>

Więcej klocków Textara

nowosci textarTextar wprowadza na polski rynek aftermarketowy klocki i tarcze hamulcowe do ośmiu nowych modeli aut, m.in. najmniejszego Volkswagena Up!

Do VW Up! w najmocniejszej wersji GTI (silnik 1.0 TSI 115 KM) Textar oferuje klocki hamulcowe na przednią oś o wymiarach 160,2x64,5x20,3 mm (nr referencji 2568303). Nowe elementy są przystosowane do czujników zużycia, w komplecie dostarczane są również śruby prowadzące zacisku.

Do przedniej osi Citroëna C4 Cactus (produkowanej od 11/2017) przeznaczone są klocki Textar (nr referencji 2488301). Każdy z nich ma wymiar 136,9x59,2x18 mm, elementy te nie są przygotowane do czujników zużycia, w komplecie znajdują się także śruby prowadzące.

Do Opla Crossland X firma przygotowała aż dwie referencje klocków na przednią oś i jedną na tylną. Pod numerem 2488301 oferowane są elementy o wymiarach 136,9x59,2x18 mm, zaś pod 2395401 o wymiarach 137x51x6x19 mm. Do tylnej osi przeznaczona jest referencja 2355406 o wymiarach 87x53x16,2 mm. Żadna z tych pozycji nie jest przygotowana do działania z czujnikami zużycia, za to każda posiada w komplecie po cztery śruby prowadzące zacisku.

Drugim przykładem zmian na rynku jest większy crossover Opel Grandland X, czyli następca minivana Zafira. Nowe w ofercie Textar klocki hamulcowe przeznaczone są do tylnej osi tego modelu. Tu również dostępne są dwie referencje - nr 2582701 (106,1x51,8x17,3 mm) i nr 2583901 (99,1x50x17x5 mm). Żadna z nich nie jest przystosowana do czujników zużycia okładziny ciernej, w każdym zestawie znajdują się niezbędne do montażu śruby, podkładki i spinki.

Także na tylną oś, ale do nowego XC60 (najpopularniejszego modelu Volvo w Polsce) przeznaczona jest referencja o numerze 2214101. Pary klocków tworzą elementy o wymiarach 122,6x56,1x16,1 mm i 122,6x59,6x16,1 mm, które współpracują z czujnikami zużycia.

Ostatnim z popularnych modeli samochodów osobowych, do których Textar rozszerza swoją ofertę jest Hyundai Sonata (prod. od 09/14). Pary klocków na tylną oś (nr 2533701) choć mają zróżnicowaną budowę, to dziedziczą te same wymiary 99,9x40,8x15,7 mm. Wszystkie wyposażono w akustyczny czujnik zużycia.

Do hybrydowego roadstera BMW i8 (od 03/18) przeznaczone są dwie pary klocków Textara nr 2456101 o wymiarach 106,2x62,4x18 mm i 106,2x56x18 mm. Przygotowane zostały do działania z czujnikami zużycia, w zestawie są także cztery śruby mocujące.


Nissan NT400 to pojazd ciężarowy o masie całkowitej od 3,5 do 4,5 tony, który na rynku dostępny jest od blisko pięciu lat. Dwie referencje (nr 2922902 i 2932701) przeznaczone są na przednią oś (163,3x67,2x21,4 mm i 164,5x67,8x19,9 mm) oraz dwie (nr 2392103 i 2912113) na tylną oś (109,6x49,9x20,1 mm i 164,7x66,3x20,3 mm). Wszystkie posiadają zintegrowany czujnik zużycia, zaś w opakowaniach znajdują się komplety potrzebnych przy montażu elementów mocujących.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem