fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Pełne artykuły

Klucz pneumatyczny

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą tak, aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się nie okazało, że coś zostało przykręcone zbyt słabo. Nie ufaj regulacji klucza pneumatycznegoNie wolno polegać na regulacji siły dokręcania klucza pneumatycznego. Siła dokręcania zależy oczywiście od ustawienia pokrętła regulacyjnego, ale olbrzymi wpływ na nią mają także dwa inne czynniki. Pierwszym jest rodzaj klucza pneumatycznego, a drugim – wartość ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Możemy założyć, że solidny, duży klucz pneumatyczny wpięty do szczelnej instalacji z wydajnym kompresorem będzie dokręcał nakrętki znacznie mocniej niż klucz jakiejś budżetowej marki podłączony do taniego kompresora. Pojawia się w tym...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Titan GT1 Pro Flex z dopuszczeniem Mercedesa

Olej silnikowy TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 marki Fuchs uzyskał najnowsze dopuszczenie Mercedesa – MB-Approval 229.52. Nowa specyfikacja MB, definiująca najwyższe wymagania w obszarze odporności na utlenianie oraz oszczędności paliwa została wdrożona specjalnie pod kątem wymagań technicznych silnika BlueTec. Jest całkowicie kompatybilna wstecz i może zastępować MB 229.51.

titan2Wysokie parametry TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 zostały osiągnięte głównie dzięki zastosowaniu wyjątkowej technologii XTL, która zapewnia szybszą cyrkulację oleju podczas zimnego rozruchu oraz znacznie zwiększoną ochronę silnika w długim okresie. Stosowanie tego oleju pozwala na poprawę osiągów silnika oraz ograniczenie zużycia paliwa i oleju. Przeznaczony jest głównie do samochodów takich marek jak Mercedes, BMW oraz Opel, ale może być stosowany we wszystkich silnikach zgodnie z posiadaną klasą lepkości i spełnionymi specyfikacjami.

Specyfikacje: ACEA C3, API SN/SM, Dopuszczenia: BMW LONGLIFE-04, dexos2TM (GB2C0209075), MB-APPROVAL 229.51 / 229.52, VW 502 00/ 505 00/ 505 01, Rekomendacje FUCHS: FIAT 9.55535-S3, FORD M2C917-A, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.

Więcej na www.titan.pl.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem