fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Original Minibox

osramChyba każdy kierowca choć raz w życiu spotkał się z awarią oświetlenia w swoim samochodzie. Jeśli taka usterka zdarzy się w dzień, w mieście czy przy głównej trasie, nie powinno być problemów ze znalezieniem sklepu czy stacji benzynowej. Niestety, często żarówka przepala się nocą, poza terenem zabudowanym. Wtedy z pomocą mogą przyjść zestawy żarówek, np. Original Minibox firmy OSRAM.

Do wyboru są cztery zestawy, różnią się one żarówkami głównymi – dostępne są odmiany z typami H4, H1, H7 oraz H1 i H7. Praktyczne pudełko bez trudu zmieści się do schowka czy kieszeni w drzwiach, dzięki niemu mamy pewność, że zamontujemy żarówkę wysokiej jakości. W zestawach, poza żarówkami reflektorowymi znajdziemy także pomocnicze – P21W, PY21W, P21/5W, R5W i W5W. Są one oparte na żarówkach Original, czyli takich, jakie są montowane w połowie nowych samochodów na świecie. Zestawy uzupełniają także bezpieczniki.
Warto wiedzieć, że zestawy zapasowych żarówek są w niektórych krajach wymagane przez przepisy. Tak jest między innymi na Słowacji, we Francji czy w Słowenii. Oczywiście podczas podróży obowiązuje Konwencja Genewska, zgodnie z którą musimy w aucie mieć takie wyposażenie, jakie jest wymagane w kraju jego rejestracji. W przypadku Polski są to trójkąt ostrzegawczy i gaśnica.
Poza zapasowymi żarówkami warto wozić ze sobą latarkę, by wymiana przepalonego źródła światła po zmroku była łatwiejsza. Np. czołową LEDinspect Headlamp 300 czy LEDguardian Saver Light Plus, która poza podstawową funkcją ma także inne – młotek do szyb, nóż do pasów bezpieczeństwa i błyskowe światło ostrzegawcze, które zwiększy nasze bezpieczeństwo i pomoże dostrzec auto stojące, np. na poboczu, innym kierowcom. Dodatkowym plusem jest magnes, który pozwala zamocować latarkę do nadwozia. Dzięki takim latarkom możemy mieć wolne ręce podczas zmiany żarówki, co powinno znacząco skrócić czas tej operacji.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem