fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Pełne artykuły

Klucz pneumatyczny

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą tak, aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się nie okazało, że coś zostało przykręcone zbyt słabo. Nie ufaj regulacji klucza pneumatycznegoNie wolno polegać na regulacji siły dokręcania klucza pneumatycznego. Siła dokręcania zależy oczywiście od ustawienia pokrętła regulacyjnego, ale olbrzymi wpływ na nią mają także dwa inne czynniki. Pierwszym jest rodzaj klucza pneumatycznego, a drugim – wartość ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Możemy założyć, że solidny, duży klucz pneumatyczny wpięty do szczelnej instalacji z wydajnym kompresorem będzie dokręcał nakrętki znacznie mocniej niż klucz jakiejś budżetowej marki podłączony do taniego kompresora. Pojawia się w tym...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Champion OEM Specific 0w-20 LS-FE z aprobatą Opla

OEMchampionChampion zdobył certyfikację standardu OV0401547 firmy Opel dla oleju silnikowego Champion OEM SPECIFIC 0W-20 LS-FE. To olej o niskiej lepkości, do silników z turbodoładowaniem.

Champion OEM SPECIFIC 0W20 LS-FE został zaprojektowany tak, aby wydobyć to, co najlepsze z nowoczesnych jednostek napędowych. Dzięki zastosowaniu mieszanki doskonałej jakości olejów bazowych i dodatków produkt ma zapewniać wydajność i smarowanie w szerokiej gamie silników benzynowych i wysokoprężnych marki Opel. Taka formuła eliminuje również ryzyko LSPI (przedwczesnego zapłonu przy wolnych obrotach), które jest poważnym problemem w przypadku poddanych downsizingowi turbodoładowanych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (TDGI).
Champion OEM SPECIFIC 0W20 LS-FE jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które wymagają środka smarnego o wartości HTHS około 2,6 mPa.s. Obejmuje to turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 1,0 l 1,4 l i 1,5 l firmy Opel oraz niektóre silniki wysokoprężne, takie jak CDTI 1,6 l. Wszystkie z nich są fabrycznie zalane olejem 0W-20. Silniki te są montowane w niektórych z najpopularniejszych pojazdów tej marki w Europie, takich jak Opel Astra (J i K) oraz Insignia. Champion OEM SPECIFIC 0W20 LS-FE nadaje się również do obecnych i przyszłych modeli hybrydowych Opla, w tym hybrydowego pojazdu elektrycznego (PHEV) Grandland X z roku 2020.

Produkt jest dostępny we wszystkich standardowych rozmiarach opakowań.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem