fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Pełne artykuły

Klucz pneumatyczny

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą tak, aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się nie okazało, że coś zostało przykręcone zbyt słabo. Nie ufaj regulacji klucza pneumatycznegoNie wolno polegać na regulacji siły dokręcania klucza pneumatycznego. Siła dokręcania zależy oczywiście od ustawienia pokrętła regulacyjnego, ale olbrzymi wpływ na nią mają także dwa inne czynniki. Pierwszym jest rodzaj klucza pneumatycznego, a drugim – wartość ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Możemy założyć, że solidny, duży klucz pneumatyczny wpięty do szczelnej instalacji z wydajnym kompresorem będzie dokręcał nakrętki znacznie mocniej niż klucz jakiejś budżetowej marki podłączony do taniego kompresora. Pojawia się w tym...

Czytaj więcej...

Najnowsze

TEXA EDU 2021 – maj

szkoleniaTEXATexa przygotowała dla mechaników diagnostów cykl szkoleń w ramach programu TEXAEDU 2021.

Szkolenia adresowane są przede wszystkim do diagnostów i mechaników samochodowych obsługujących pojazdy osobowe, ciężarowe i maszyny rolnicze. Program szkoleń obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną wykonywaną w oparciu o urządzenia Texy.

Program kursów obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne umożliwiające zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu:

maj2021TEXA

D1T – Techniki procedur diagnostycznych samochodów ciężarowych - uczestnik pozna podstawowe systemy elektroniczne oraz obsługowe występujące w pojazdach ciężarowych oraz podstawy ich naprawy. Zaznajamia się z zasadami korzystania ze schematów elektrycznych i biuletynów technicznych z oprogramowani IDC5. Podczas części praktycznej pozna podstawową charakterystykę diagnostyki m.in. EDC, PLD, Common Rail, ABS i EBS, systemów zawieszenia, skrzyń biegów itd.
Szczegółowy opis szkolenia D1T:
http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d1t--techniki-i-procedury-diagnostyki-samochodow-ciezarowych

D3T – Procedury kalibracji i regulacji w pojazdach ciężarowych - po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafić m.in. interpretować wyniki testów diagnostycznych w silnikach Iveco Cursor oraz Tector; pozna procedurę regulacji elektronicznych po wymianie komponentów takich jak wtryskiwacze, pompa paliwa, elektroniczny osuszacz. Przeprowadzona zostanie interpretacja: klasyfikacji wtryskiwaczy, resetowania filtra osuszacza w Volvo, wymiana APM w Renault i inne.
Szczegółowy opis szkolenia D3T:
https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d3t--procedury-kalibracji-i-regulacji-w-pojazdach-ciezarowych

PASS THRU – Procedury diagnostyki PASS THRU - Cel szkolenia: zapoznanie się z procedurami dostępu do stron WEB, w których producenci pojazdów udostępniają wszelkie informacje niezbędne do wykonania konfiguracji systemów, napraw i przeglądy swoich pojazdów: formularze przeglądów, schematy elektryczne, opisy kodów usterek, instrukcje napraw itp.
https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/procedury-diagnostyki-pass-thru

P5C – Podstawy diagnostyki samochodów osobowych – obejmują zakres procedur autodiagnostyki oraz zasad działania sterowników elektronicznych i norm kontroli emisji spalin w samochodach osobowych. Omawiają praktyczne przykłady wykorzystania oprogramowania IDC5 CAR (strony Błędy, Stany, Parametry, Aktywacje, Regulacje i Schematy Elektryczne) dotyczące Toyoty Yaris, Fiata Pandy i Fiata Cromy.
Szczegółowy opis szkolenia P5C:
https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/p5c--idc5-car-podstawy-diagnostyki-samochodow-osobowych

ADAS – Kalibracja kamer i radarów - uczestnik zapoznaje się m.in. z obecnie stosowanymi systemami wsparcia kierowcy oraz elementami wchodzącymi w ich skład. Poznaje procedury kalibracji oraz niezbędne oprzyrządowanie. Cześć praktyczna obejmuje przeprowadzenie diagnostyki i kalibracji radarów ACC na przykładzie VW oraz Mazda.
Szczegółowy opis szkolenia ADAS:
https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/program-szkolenia-adas

D1A - Techniki procedur diagnostycznych maszyn rolniczych – obejmuje podstawy diagnostyki
i autodiagnostyki systemów sterowanych elektroniczne w pojazdach rolniczych. Dostarcza szereg informacji z zakresu sterowania silnika, skrzyni biegów, podnośników, problematyki sieci CAN. Przedstawia sposoby kalibracji i regulacji skrzyń biegów, podnośników itp. Ćwiczenia praktyczne obejmują diagnostykę manualną oraz diagnostykę szeregową, wykonywaną na pojazdach marek: NEW HOLLAND i/lub JOHN DEERE.
Szczegółowy opis szkolenia D1A:
http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d1a--techniki-procedur-diagnostycznych-maszyn-rolniczych

S7C – Zasady działania i diagnostyki systemu hybrydowego Toyota - Cel szkolenia: zrozumienie działania różnych typów pojazdów hybrydowych i poznanie różnic między systemami Mild Hybrid i Full Hybrid. Zdobycie kompetencji i pojęć niezbędnych do pracy z pojazdami hybrydowymi Grupy Toyota. Wiedza na temat diagnostyki, obsługi i napraw pojazdów hybrydowych, stosując odpowiednie procedury, aby uczynić je bezpiecznymi i pracować bez ryzyka.
Szczegółowy opis szkolenia S7C:
https://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/s7c-zasady-dzialania-i-diagnostyka-systemu-hybrydowego-toyota

G20 – Zaawansowane ustawienia układów hamulcowych w naczepach i przyczepach – omawia zasady funkcjonowania i strukturę takich układów jak EBS WABCO, EBS KNORR-Bremse i EBS HALDEX stosowanych w naczepach, a także z metody ich napraw. Omawia strukturę systemu EBS, elektroniczny korektor siły hamowania, modulator EBS, zawór przekaźnikowy EBS i ABS, itd. Cześć praktyczna obejmuje regulacje z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych: przeniesienie konfiguracji, parametryzacja jednostki sterującej itp.
Szczegółowy opis szkolenia G20:
http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/d1a--techniki-procedur-diagnostycznych-maszyn-rolniczych

G21 - Systemy selektywnej redukcji katalitycznej SCR/ ADBLUE™ - obejmuje wiedzę na temat różnych typów układów obecnych na rynku oraz udziela wskazówek przeprowadzania ich diagnostyki. Zapoznaje z systemami oczyszczania spalin, podstawami funkcjonowania katalizatora SCR. Zajęcia praktyczne obejmują przeprowadzenie diagnostyki układu AdBlue, szczegółowe omówienie testów oraz ustawień niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania systemu AdBlue.
Szczegółowy opis szkolenia G21:
http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/g21--systemy-selektywnej-redukcji-katalitycznej-scr---adblue-

 

Szkolenia odbywają się w niewielkich grupach, a uczestnictwo w nich możliwe jest jedynie po wcześniejszym zgłoszeniu.
Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację wirusową, szkolenia odbywać się będą w formie stacjonarnej lub zdalnej. TEXA zastrzega sobie prawo do odwołania, zmiany terminu lub formy szkoleń. Uczestnicy zostaną poinformowani o szczegółach najpóźniej na 24h przed terminem odbywającego się szkolenia.

Zgłoszenia na szkolenie można dokonać:
• wypełniając zgłoszenie na stronie internetowej pod adresem:
http://www.texapoland.pl/szkolenia/szkolenia/szkolenia-w-trakcie-wdrozenia
• wysyłając mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• kontaktując się telefonicznie pod nr: 32 364 18 80

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem