fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Pełne artykuły

Klucz pneumatyczny

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą tak, aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się nie okazało, że coś zostało przykręcone zbyt słabo. Nie ufaj regulacji klucza pneumatycznegoNie wolno polegać na regulacji siły dokręcania klucza pneumatycznego. Siła dokręcania zależy oczywiście od ustawienia pokrętła regulacyjnego, ale olbrzymi wpływ na nią mają także dwa inne czynniki. Pierwszym jest rodzaj klucza pneumatycznego, a drugim – wartość ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Możemy założyć, że solidny, duży klucz pneumatyczny wpięty do szczelnej instalacji z wydajnym kompresorem będzie dokręcał nakrętki znacznie mocniej niż klucz jakiejś budżetowej marki podłączony do taniego kompresora. Pojawia się w tym...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Sachs Race Cup 2015

To już 3 edycja imprezy zorganizowanej przez polskie przedstawicielstwo koncernu ZF Friedrichshafen AG. Sachs Race Cup 2015, tym razem pod hasłem „Niech wygra najlepszy!” jest akcją skierowaną do warsztatów pojazdów osobowych i ciężarowych, zaopatrujących się oryginalne części firmy ZF. Podobnie jak w latach ubiegłych, odbędą się całodniowe szkolenia techniczne dla pracowników warsztatów połączone z zawodami samochodów wyścigowych na torach Kamieniu Śląskim (28.05.2015), „Jastrząb” w Szydłowcu (10.06.2015) i Bednarach k. Poznania (28.067.2015).

Szkolenia w ramach Sachs Race Cup odbywają się w 4 blokach, zwanych stacjami. 2 pierwsze z nich to eksperckie szkolenie techniczne, podczas których uczestnicy otrzymują szczegółowe informacje i biorą udział w praktycznych zadaniach warsztatowych pod okiem szkoleniowców z ZF. Pierwsze z nich dotyczyć będzie systemu CDC – amortyzatorów z bezstopniową regulacją tłumienia. W jego trakcie uczestnicy zapoznają się z procesem zmieniających się drgań. Część teoretyczna obejmie budowę i działanie systemu, a następnie odbędą szkolenie praktyczne na przygotowanym w tym celu samochodzie.

Uczestnicy z rynku ciężarowego będą szkolili się w obsłudze nowoczesnych systemów amortyzacji drgań w pojazdach komercyjnych. Mechanicy uzyskają wiedzę z zakresu budowy i działania amortyzatorów CDC, PDC, CALM, ich montażu i diagnozy systemów tłumiących CDC, PDC, CALM.

Drugie szkolenie będzie poświęcone wymianie oleju w automatycznych skrzyniach biegów i będzie rozbudowane o budowę układu mechatroniki oraz jego demontażem na poszczególne elementy. Eksperci ZF przeprowadzą dokładną analizę najczęściej popełnianych błędów podczas czyszczenia, wymiany i montażu poszczególnych części automatycznych skrzyń biegów. Uczestnicy zapoznają się z podstawami funkcjonowania skrzyń serii 6 HP i przekładni hydrokinetycznej oraz budową elektronicznego modułu sterującego przekładniami automatycznymi. Podczas szkolenia poruszone zostaną tematy systematycznych wymian i doboru właściwego rodzaju oleju we współczesnych skrzyniach automatycznych.

Mechanicy obsługujący samochody ciężarowe zapoznają się z Nowoczesnymi układami sprzęgieł w pojazdach komercyjnych. Będzie to dotyczyło aspektów budowy , zasada działania i montażu sprzęgła z samoregulacją X-Tend oraz sprzęgła dwutarczowego. W części praktycznej uczestnicy zajmą się regulacją sprzęgła dwutarczowego oraz sprawdzaniem i i korekcją bicia bocznego tarcz sprzęgłowych. Uczestnicy dowiedzą się również jakie problemy najczęściej występujące po wymianie sprzęgieł.

Podczas tzw. „Fun Station” na uczestników czekają testy sprawnościowe w specjalnie przygotowanych pojazdach. M.in. uczestnicy podzieleni na czteroosobowe zespoły zasiądą w Volkswagenie Golfie o podwójnym układzie kierowniczym. Na stacji uczestników czeka zadanie wychodzenia z poślizgu samochodami z zainstalowanymi trolejami oraz próba stewarda polegająca na precyzyjnej jeździe z piłeczką tenisową umieszczoną na stelażu zamocowanym na masce pojazdu.

Na czwartej stacji na uczestników czeka współzawodnictwo w specjalnie przygotowanych samochodach marki BMW E46 w specyfikacji wyścigowej. Każdy z gości otrzyma możliwość przejechania kilku okrążeń na torze pod bacznym okiem instruktora, który w razie potrzeby udzieli porad jak szybciej i skuteczniej pokonywać zakręty toru. Po około 10 minutach jazdy zmierzony zostanie finałowy czas okrążenia. Pod koniec każdego dnia 50 najlepszych uczestników walczyć będzie o pierwsze miejsce podium z atrakcyjnymi nagrodami.

Podstawowym warunkiem udziału w Sachs Race Cup 2015 jest zakup przez warsztat, w okresie od 2 stycznia do 15 maja 2015 roku, części marek: Sachs, Lemförder, oraz ZF Parts, o wartości minimalnej wynoszącej, (zależnej od wielkości warsztatu) w przypadku warsztatów osobowych od 2 do 6 tys. zł, a warsztatów ciężarowych - od 4 do 12 tys. zł.

Zaproszenia do udziału w Sachs Race Cup 2015 otrzyma 1000 pracowników warsztatów, które osiągną najlepsze wyniki w poszczególnych kategoriach.

Udział w akcji można zgłosić na stronie internetowej www.zf.com/pl lub warszawskim biurem ZF pod numerem telefonu: (22) 544 84 75, a także bezpośrednio u dystrybutorów uczestniczących w akcji: Inter Cars, Inter Team, Moto-Profil, Auto Partner, Gordon, Fota, AD Polska, Inter Land, Hart, Martex, Motorol oraz Euromaster.

Firma ZF jest globalnym liderem w dziedzinie technologii przeniesienia napędu oraz zawieszenia. Firma obchodzi w tym roku 100-lecie swego istnienia. Powstała w 1915 r. Friedrichshafen jako „Zahnradfabrik GmbH“, a wśród jej założycieli znajdowała się m.in. spółka Luftschiffbau Zeppelin GmbH. Początkowo zajmowała się konstruowaniem przekładni dla statków powietrznych, dopiero w 1919 r zmieniła profil na samochody osobowe i użytkowe.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem