czwartek 21 czerwiec 2018

Aktualne wydanie

RODO, kasa i Bosch
001 Okladka AMS05Ledwo warsztaty uporały się z rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), a już szykują się kolejne wyzwania – kasy fiskalne online. Warsztaty będą najprawdopodobniej musiały wymienić dotychczasowe kasy fiskalne na urządzenia przesyłające na bieżąco informacje o rodzaju usługi, wysokości podatku, stawki VAT.

 Czytaj więcej>>>

Shell: polscy kierowcy najczęściej wybierają oleje syntetyczne

justyna goraj16 maja w Warszawie odbyło się spotkanie prasowe zorganizowane przez firmę Shell, na którym zaprezentowano wyniki badania „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” zrealizowanego na zlecenie Shell przez pracownię badawczą Kantar TNS, w I kwartale 2018 roku. Omówiono na nim rynek olejowy.

Proces badawczy składał się z dwóch etapów: W pierwszym przeprowadzono wywiady jakościowe – grupy focusowe, w drugim badanie ilościowe zrealizowane na grupie 1000 respondentów. Respondentami byli kierowcy i posiadacze nowych samochodów, którzy mają prawo jazdy minimum pięć lat i jeżdżą autem przynajmniej trzy razy w tygodniu oraz posiadacze samochodu nie starszego niż pięć lat. Wszyscy w wieku 25–45 lat.
Z badania wynika, że statystyczny kierowca w Polsce ma 40 lat, jest mężczyzną (7 na 10), posiada dziecko, 75% z wykształceniem średnim i wyższym, 62% posiada jeden samochód. Typy kierowców, jak na drogową dżunglę przystało, podzielono jako zwierzęta zamieszkujące ten rejon:

typy kierowcw SHELL

Lew to najbardziej dojrzały kierowca, najbardziej kompetentny, w pełni kontrolujący sytuację na drodze. Słoń za kółkiem jest rozważny, odpowiedzialny, ale przede wszystkim opiekuńczy. Zebra to kierowca przyjazny, który pewnie i błyskawicznie reaguje na zagrożenia na drodze. Najbardziej asertywnym typem kierowcy jest tygrys, który uważa, że to właśnie jemu powinni podporządkować się inni, lubi jazdę w trudnych warunkach. Mistrzem czerpania radości z jazdy jest kierowca w typie lemura. Lubi wycieczki donikąd. Gepard to kolejny typ kierowcy występujący w drogowej dżungli – to także najszybszy gatunek występujący na drodze. To typ wojownika i ryzykanta, jeździ dynamicznie, do granic możliwości. Aż 82% gepardów na drodze to mężczyźni.

Na spotkaniu przedstawiono również wyniki raportu rocznego „Przemysł i handel naftowy 2017”, opracowanego przez ekspertów Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Jak wynikach z danych polski rynek olejów smarowych osiągnął w 2017 r. wielkość 226 896 ton, co oznacza wzrost o 1,62% w porównaniu z poprzednim rokiem. Oleje silnikowe dla motoryzacji stanowią obecnie 47,51% wszystkich sprzedawanych w Polsce olejów smarowych, ze znaczącym udziałem olejów dla samochodów osobowych na poziomie 58%, czyli o 11 punktów procentowych więcej niż w 2007 r.
Największy udział na rynku olejów silnikowych do samochodów osobowych i największą dynamikę wzrostu odnotowały oleje syntetyczne – na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat ich udział w rynku wzrósł z 5,5% w 2007 r. do 16,29 %. Trend ten potwierdza badanie „Drogowa Dżungla, czyli Polak za kierownicą” przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Shell, które pokazuje, że polscy kierowcy najczęściej wybierają właśnie oleje syntetyczne. Przykładem takiego produktu jest olej silnikowy o niskiej lepkości jest – Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30. To produkt wielosezonowy, który posiada cechy zarówno oleju zimowego, jak i letniego. W niskich temperaturach zachowuje właściwości przepływowe – co ma duże znaczenie dla rozruchu silnika w zimne dni i w ruchu miejskim, natomiast w wysokich lepkość letnia 30 (powszechna dla 90% olejów syntetycznych) skutecznie chroni silnik w trudnych warunkach, kiedy olej osiągną najwyższe temperatury pracy.
Oleje Shell Helix Ultra powstają w Technologii Shell PurePlus, opracowanej na podstawie 3500 patentów, w której syntetyczna baza olejowa, zamiast z ropy naftowej, jest uzyskiwana z gazu ziemnego. Środki smarne oparte na olejach bazowych wytwarzanych w tej technologii są pozbawione praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem