fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Pełne artykuły

Klucz pneumatyczny

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą tak, aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się nie okazało, że coś zostało przykręcone zbyt słabo. Nie ufaj regulacji klucza pneumatycznegoNie wolno polegać na regulacji siły dokręcania klucza pneumatycznego. Siła dokręcania zależy oczywiście od ustawienia pokrętła regulacyjnego, ale olbrzymi wpływ na nią mają także dwa inne czynniki. Pierwszym jest rodzaj klucza pneumatycznego, a drugim – wartość ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Możemy założyć, że solidny, duży klucz pneumatyczny wpięty do szczelnej instalacji z wydajnym kompresorem będzie dokręcał nakrętki znacznie mocniej niż klucz jakiejś budżetowej marki podłączony do taniego kompresora. Pojawia się w tym...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Diody LED do sygnalizacji manewrów

Philips oferuje retrofity LED do oświetlenia pomocniczego – jasny i dynamiczny sygnał podejmowanego manewru powinien przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drodze.

philipsLED

Pomimo rozwoju różnych technologii wciąż najpopularniejszym źródłem tych świateł są żarówki halogenowe. Podstawowe typy to W5W, W21W i P21W. W zależności od koloru klosza kierunkowskazu wybór sprowadza się do barwy białej lub bursztynowej (pomarańczowej). W przypadku STOP czy tylnych świateł przeciwmgłowych mogą mieć barwę czerwoną. Szczegółowe informacje na temat zastosowanych żarówek można znaleźć w książce obsługi danego pojazdu.
– Technologia idzie naprzód, dziś źródłem światła tzw. signalingów stają się ultranowoczesne diody LED. Dotyczy to jednak fabrycznie nowych i często droższych wersji modeli pojazdów mechanicznych. W przypadku starszych, z tradycyjnymi żarówkami halogenowymi jest alternatywa w postaci retrofitów LED. Podobnie jak w tych do reflektorów głównych, tak i w pomocniczych żarnik i szklaną bańkę zastąpiono wydajniejszymi diodami. Ich zaletą, ważną przy sygnalizacji podejmowanych manewrów, jest intensywniejsze i dynamiczniejsze światło, co bezapelacyjnie bardziej zwraca uwagę pozostałych uczestników ruchu – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Philips posiada w ofercie retrofity LED zarówno do reflektorów głównych, jak i lamp pomocniczych. Stanowią one niemal pełne pokrycie typów źródeł światła stosowanych w pojazdach mechanicznych. W Polsce, podobnie jak w innych krajach UE, nie mają one homologacji na drogi publiczne. Powoli jednak sytuacja się zmienia, przed kilkoma tygodniami Niemcy zalegalizowały użycie w wybranych modelach samochodów osobowych i dostawczych retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED. Wkrótce należy spodziewać się kolejnych działań.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem