fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Pełne artykuły

Klucz pneumatyczny

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą tak, aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się nie okazało, że coś zostało przykręcone zbyt słabo. Nie ufaj regulacji klucza pneumatycznegoNie wolno polegać na regulacji siły dokręcania klucza pneumatycznego. Siła dokręcania zależy oczywiście od ustawienia pokrętła regulacyjnego, ale olbrzymi wpływ na nią mają także dwa inne czynniki. Pierwszym jest rodzaj klucza pneumatycznego, a drugim – wartość ciśnienia w instalacji pneumatycznej. Możemy założyć, że solidny, duży klucz pneumatyczny wpięty do szczelnej instalacji z wydajnym kompresorem będzie dokręcał nakrętki znacznie mocniej niż klucz jakiejś budżetowej marki podłączony do taniego kompresora. Pojawia się w tym...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Spotkanie z Textarem

Polskie przedstawicielstwo firmy TMD Friction, właściciela marki Textar, zorganizowało szkolenie techniczne na torze doskonalenia techniki jazdy Driveland pod Warszawą. Wzięli w nim udział mechanicy z warsztatów, które dokonują zakupów okładzin hamulcowych marki Texar.

TEX1

Uczestnicy wzięli udział w szkoleniu technicznym, a także mieli możliwość odbycia jazd na torze Driveland. Chociaż wydaje się, że wymiana tarcz czy klocków hamulcowych jest czynnością rutynową i wszystkim dobrze znaną, jednak w pojazdach z dużymi kołami jezdnymi wymaga szczególnej dokładności. Zwrócono uwagę na typowe błędy popełniane przez mechaników i omawiano nietypowe przypadki. Ze szkolenia można wysnuć wniosek – warto czytać instrukcję wymiany, szczególnie tarcz i klocków kierunkowych oraz dokładnie mierzyć bicie piasty koła i tarczy hamulcowej, również nowej. Dopuszczalne tolerancje dla poszczególnych modeli samochodów są różne i można je znaleźć w katalogach danych technicznych, chociaż zdarzają się błędy korektorskie, np. zamiast 0,02 mm podana jest wartość 0,2 mm. Dlatego do wartości tolerancji trzeba podchodzić z pewną dozą nieufności i najlepiej sprawdzać w kilku źródłach.

TEX3

Szkolenia techniczne połączone z atrakcjami dla uczestników, jak doskonalenie techniki jazdy na torze czy lot śmigłowcem, są ważną formą propagowania wiedzy technicznej. W przypadku układu hamulcowego ma to szczególne znaczenie. Nie bez znaczenia jest też możliwość osobistego spotkania przedstawicieli Textara z mechanikami.

TEX2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem