fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Nr 4/2015

Rozmowa z Arturem Kornasiem – kierownikiem działu technicznego w firmie Bosch

Jakie są nowości w ofercie szkoleń Boscha?

KornasW naszej ofercie nowością są szkolenia z zakresu obsługi pojazdów ciężarowych. Bosch jest czołowym dostawcą układów wtryskowych i oczyszczania spalin do pojazdów użytkowych. Uznaliśmy, że naszą wiedzą możemy podzielić się z warsztatami. Ponieważ w naszych szkoleniach przywiązujemy dużą wagę do części praktycznej, podpisaliśmy umowę z firmą transportową, która na szkolenia dostarcza nam samochód ciężarowy. Co więcej, na każdym szkoleniu jest to inny pojazd, dzięki czemu zajęcia są ciekawe i za każdym razem niepowtarzalne w części praktycznej. Natomiast do naszego centrum zakupiliśmy silnik szkoleniowy, MAN Euro V z układem common raila Boscha i układem Denoxtronic. Przed szkoleniem trener preparuje usterkę silnika, a zadaniem uczestnika szkolenia jest wykrycie uszkodzenia za pomocą m.in. testera KTS Truck. Na tym silniku przeprowadzamy szkolenia z układu paliwowego i z układu Denoxtronic. Prowadzimy także szkolenia z pneumatycznych układów hamulcowych, gdyż KTS Truck jest bardzo rozbudowanym testerem w zakresie diagnozowania układów hamulcowych. Chcemy w ten sposób zaakcentować potencjalnym nabywcom KTS Truck jego ogromne możliwości w tym zakresie. Na szkolenia z zakresu układów pneumatycznych będziemy otrzymywali z firmy transportowej pojazd z naczepą, co umożliwi przeprowadzanie pełnego zakresu części praktycznej.

Uruchomiliśmy też doradztwo techniczne, hotline, w zakresie samochodów ciężarowych. Ze względów praktycznych na razie nie możemy hotline’u udostępnić wszystkim warsztatom ciężarowkowym. W pierwszym etapie pytania od warsztatów są kierowane do naszego szkoleniowca za pośrednictwem dystrybutorów sprzedających tester KTS Truck. Tak więc rok 2015 jest rokiem ciężarowek – rozpoczęliśmy szkolenia, uruchomiliśmy hotline i powstaje program Bosch Pojazdy Użytkowe, jako kolejna klasa serwisów. Jak wiemy, w Boschu prowadzimy sieci serwisowe: Bosch Car Service, Bosch Diesel Service, Bosch Diesel Centrum, AutoCrew i to jest nasza pierwsza liga. Mamy też warsztaty stowarzyszone w programach warsztatowych w zakresie układów hamulcowych, układów paliwowych, a teraz tworzymy moduł ciężarowkowy w ramach programu Bosch Pojazdy Użytkowe. To są takie warsztaty, które uczestniczą w szkoleniach, kupują części ciężarowkowe Boscha za określoną kwotę i posiadają tester KTS Truck. W ramach współpracy warsztaty takie otrzymują pomoc techniczną i marketingową.

Rozmawiał Ryszard Polit

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 4/2015

Diagnostyka poduszek powietrznych

 

Wiele samochodów powypadkowych znajdujących się w Polsce wymaga sprawdzenia poprawności działania elementów układu bezpieczeństwa biernego, jak poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa czy sterownik systemu. W niektórych pojazdach można znaleźć rezystor maskujący wpięty w obwód poduszek gazowych bądź napinaczy pirotechnicznych.

Czytaj więcej...

Ewolucja benzynowego systemu wtrysku paliwa

Pierwsze układy wtrysku benzyny zastosowano w 1937 r. w silnikach lotniczych, natomiast w samochodach wprowadzono je w 1945 r. W tym roku obchodzimy 70. rocznicę powstania układów wtryskowych.

Czytaj więcej...

Urządzenia do kontroli i regulacji geometrii w pojazdach

Urządzenia do kontroli i regulacji geometrii uchodzą w środowisku mechaników za jedne z najbardziej kosztownych. Jeśli warsztat ma oferować kompleksową usługę, po wymianie elementów zawieszenia powinien sprawdzić i wyregulować geometrię podwozia pojazdu. Do tego potrzebne jest odpowiednie urządzenie.

Czytaj więcej...

Problem z Volvo S 80

Do warsztatu zgłosił się klient, ktory od dłuższego czasu miał problem
ze swoim samochodem – Volvo S 80 I 2.9i T6 24V kat. Obecnie od 3 miesięcy
praktycznie pojazd nie jeździ.

Czytaj więcej...

Resor prawie z plastiku

Kompozytowe elementy sprężyste zawieszenia nie są żadną nowością i mają wiele zalet. Jednak ich zastosowanie jest ograniczone, głownie ze względu na koszty. Volvo w nowym XC90 powróciło do starego pomysłu.

Czytaj więcej...

Jak zagospodarować odpady?

Od stycznia 2016 roku każdy warsztat prowadzący działalność, w której wytwarzane są odpady niebezpieczne, będzie musiał za pomocą indywidulanie założonego elektronicznego konta rozliczyć wytworzone odpady oraz wykazać sposób, w jaki zostały zagospodarowane. Każdy warsztat samochodowy wytwarza odpady niebezpieczne dla środowiska, które powinny być zagospodarowane zgodnie z prawem.

Czytaj więcej...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem