Poradnik Serwisowy 3/2003
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 15:36
Oscyloskop w diagnostyce samochodowej cz. I
Zasady bezpieczeństwa i środki ostrożności
1. Zasada działania oscyloskopu
2. Podstawowe parametry
3. Wybór rodzaju oscyloskopu
4. Wyposażenie i podstawowe układy regulacyjne oscyloskopu
4.1. Sondy napięciowe
4.2. Końcówki pomiarowe
4.3. Przyłącza (adaptery) do złączy samochodowych
4.4. Sondy prądowe
4.5. Kompensacja sondy oscyloskopu
4.6. Zakres napięcia wejściowego
4.7. Podstawa czasu
4.8. Wyzwalanie
4.8.1. Poziom i zbocze wyzwalania
4.8.2. Wyprzedzenie i opóźnienie wyzwalania
4.8.3. Rodzaje wyzwalania podstawy czasu
4.8.4. Wyzwalanie zewnętrzne
4.8.5. Filtry w obwodzie wyzwalania
4.9. Wejście odwracające
4.10. Wejście AC/DC
4.11. Rodzaje pracy wielokanałowej
4.12. Przesuw pionowy i poziomy
4.13. Rozjaśnianie, ostrość, astygmatyzm, kontrast
4.14. Praca X-Y
4.15. Lokalizacja plamki, automatyczne ustawianie parametrów
4.16. Kursory
5. Ogólne zasady pomiarów oscyloskopowych
5.1. Dołączanie masy
5.2. Pomiary różnicowe
6. Diagnostyka układów zapłonowych
6.1. Rozdzielaczowe układy zapłonowe
6.2. Obwód pierwotny
6.2.1. Oscylogramy dla obwodu pierwotnego
6.3. Obwód wtórny
6.3.1. Przebiegi poprawne dla obwodu wtórnego
6.4. Bezrozdzielaczowe układy zapłonowe DIS
6.5. Przebiegi nieprawidłowe
6.6. Pomiary prądowe w obwodzie zapłonowym
7. Układ wtryskowy
7.1. Informacje ogólne
7.2. Przebiegi napięcia na wtryskiwaczu
7.2.1. Przebiegi prawidłowe
7.2.2. Przykłady przebiegów nieprawidłowych.
7.3. Przebiegi prądowe w obwodzie wtryskiwacza, diagnozowanie usterek mechanicznych
8. Czujniki magnetoindukcyjne (zapłonu, położenia wału, ABS)
8.1. Informacje ogólne
8.2. Zależność kształtu sygnału od konstrukcji współpracującego z czujnikiem koła
8.3. Przykładowe przebiegi
8.4. Czujniki zasilane
8.5. Czujniki prędkości koła ABS
9. Czujniki hallotronowe
10. Czujniki fotooptyczne
11. Czujniki ciśnienia
12. Czujniki spalania stukowego
Poradnik Serwisowy 1/2007
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 15:35
Doładowanie silników spalinowych
1. Trochę historii
2. Idea doładowania silnika spalinowego
3. Doładowanie sprężarkowe
3.1. Sprężarki mechaniczne
3.1.1. Kompresor Rotrex
3.1.2. Kompresor Lysholma
3.1.3. Kompresor Eatona
3.1.4. Kompresor Roots
3.1.5. Kompresor spiralny typu G
3.2. Doładowanie Comprex
3.3. Doładowanie turbosprężarkowe
3.3.1. Regulacja ciśnienia doładowania silnika
3.3.2. Chłodzenie powietrza doładowującego
3.3.3. Twin Scroll
3.3.4. BiTurbo
3.3.5. Twin Turbo
3.4. Twin Charger - doładowanie mechaniczne + turbosprężarkowe
4. Doładowanie dynamiczne
5. Doładowanie Turbocompound
6. Eksploatacja i diagnostyka
6.1. Eksploatacja
6.2. Przyczyny awarii
6.3. Diagnostyka turbosprężarki
6.4. Sprawdzanie luzów w turbosprężarce
Poradnik Serwisowy 1/2001
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 13:51
Hamulce tarczowe
- Klocki a tarcza hamulcowa
- Uszkodzenia
- Ocena zużycia tarcz
- Środki w naprawach
- Płyny hamulcowe
Poradnik Serwisowy 6/2002
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 13:50
Podwozie
1. Organizacja stanowiska pomiarowego
1.1. Kanał czy podnośnik
1.2. Wybór miejsca dla stanowiska
2. Przegląd technik pomiarowych
3. Wybór wyposażenia przyrządu
3.1. Wyposażenie standardowe czy dodatkowe
3.2. Przydatność do pracy w sieci, bank danych
4. Procedury przeprowadzania pomiarów i regulacji
4.1. Przygotowanie do pomiarów
4.2. Wstęp do procesu pomiarów
4.3. pomiary podczas przyjmowania pojazdu
4.4. Wskazówki dotyczące regulacji
4.5. Elementy regulacyjne
4.6. Pomiary podczas wydawania pojazdu
5. Wiedza podstawowa
6. Słowniczek
Poradnik Serwisowy 3/2002
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 13:49
Wszystko o... klejeniu, uszczelnianiu i antykorozji
1. Klejenie jako metoda łączenia
1.1. Klejenie nadwozia - przyklejanie dachu, błotników, wzmocnień poszyć zewnętrznych
1.2. Przyklejanie wyposazenia nadwozia: lusterka, listwy, spoilery...
1.2.1. Przyklejanie listew ozdobnych i ochronnych
1.2.2. Przyklejanie znaczków, emblematów i napisów
1.2.3. Przyklejanie lusterek wewnętrznych
1.3. Klejenie w mechanice
1.3.1. Preparaty anaerobowe
1.3.2. Preparaty silikonowe
1.3.3. Preparaty epoksydowe
2. Uszczelnianie, także forma klejenia
2.1. Uszczelnianie połączeń nierozłącznych
2.1.1. Masy uszczelniające
2.1.2. Uszczelnianie połączeń obrzeżnych
2.1.3. Uszczelnianie strukturalne
2.2. Uszczelnianie połączeń rozłącznych: lampy, błotniki, dachy rozsuwane, szyby przykręcane i w uszczelkach gumowych
2.2.1. Sznur pod lampy i taśma pod błotnik
2.2.2. Masy do uszczelniania szyb w uszczelkach gumowych
2.2.3. Taśma dwustronnie klejąca
3. Zabezpieczanie antykorozyjne
3.1. Przy pracach blacharskich
3.2. Przy pracach lakierniczych
3.3. Zabezpieczanie profili zamkniętych po pracach blacharsko-lakierniczych
4. Przygotowanie powierzchni
4.1. Przygotowanie powierzchni pod masy uszczelniające i klejące
4.2. Przygotowanie powierzchni pod masy do zabezpieczenia antykorozyjnego
4.3. Przygotowanie powierzchni blach skorodowanych
5. Konserwacja zabezpieczenia antykorozyjnego
5.1. Powłoka lakierowa
5.2. Powłoka na podwoziu
5.3.Powłoka w profilach zamkniętych
6. Klejenie pomocnicze
6.1. Przyklejanie uszczelek gumowych drzwi, pokrywy silnika i bagażnika
6.2. Przyklejanie folii ochronnej w drzwiach
6.3. Przyklejanie podsufitki
6.4. Wyciszanie nadwozia samochodu
6.5. Kleje szybkowiążące
6.6 Błędy klejenia
Poradnik Serwisowy 1/2002
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 13:48
Układy paliwowe
1. Podział układów paliwowych
1.1. SPI – jednopunktowy wtrysk paliwa
1.2. MPI – wielopunktowy wtrysk paliwa
1.3. K – mechaniczny, ciągły wtrysk paliwa
1.4. GDI – bezpośredni wtrysk paliwa
2. Budowa i działanie układów paliwowych
2.1. SPI – jednopunktowy wtrysk paliwa
2.2. MPI – wielopunktowy wtrysk paliwa
2.3. K-Jetronic – mechaniczny, ciągły wtrysk paliwa
2.4. KE-Jetronic – mechaniczno-elektroniczny, ciągły wtrysk paliwa
2.5. GDI – bezpośredni wtrysk paliwa
3. Pompy paliwa
Budowa pomp, sposób czytania charakterystyk, sposób oznaczania przez producentów, przykłady typowych uszkodzeń
4. Wtryskiwacze
Wpływ niesprawnych wtryskiwaczy na funkcjonowanie silnika, parametry pracy wtryskiwaczy, metody sprawdzania wtryskiwaczy, urządzenia do diagnozowania i obsługi wtryskiwaczy
5. Parametry układu paliwowego
Zakresy norm ciśnień paliw, narzędzia warsztatowe do pomiaru ciśnień paliwa, dokumentacja warsztatowa parametrów układu paliwowego
Poradnik Serwisowy 6/2003
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 05 luty 2018 13:40
Powietrzne układy hamulcowe budowa i diagnostyka
1. Budowa i działanie układów
1.1. Wymagania europejskie i krajowe stawiane powietrznym układom hamulcowym
1.2. Przykłady typowych układów
1.2.1. Powietrzne układy hamulcowe pojazdów samochodowych
1.2.2. Powietrzne układy hamulcowe przyczep i naczep
1.3. Przeznaczenie i działanie podstawowych zespołów w układach
1.3.1. Źródło energii - sprężarka
1.3.2. Przygotowanie powietrza, rozdział i zapewnienie niezbędnego poziomu energii
1.3.3. Układ sterowania i przenoszenia energii hamulca roboczego pojazdu samochodowego
1.3.4. Układ sterowania i przenoszenia energii hamulca awaryjnego i postojowego pojazdu samochodowego
1.3.5. Połączenie układów powietrznych pojazdu ciągnącego i przyczepy
1.3.6. Układy hamulcowe przyczepy i naczepy
2. Diagnostyka układów
2.1. Zakres diagnostyki i sprzęt diagnostyczny
2.2. Przykład instrukcji badań diagnostycznych układu w pojeździe samochodowym
2.3. Pomiar czasu
3. Diagnostyka zespołów
4. Zasady bezpieczeństwa przy montażu i demontażu oraz diagnostyce zespołów układu