fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Konstrukcyjne trendy w Golfie

golf

Podobno VW Golf wyznacza trendy w konstrukcji samochodów kompaktowych. Skorzystaliśmy z okazji, by bliżej przyjrzeć się temu modelowi.

Nowy Golf, a właściwie jego najnowsza wersja po liftingu, jest oferowany w trzech zasadniczych wersjach – z napędem konwencjonalnym silnikami benzynowymi/Diesla, napędem hybrydowym (Golf GTE) i całkowicie elektrycznym (e-Golf ). To nowy trend, by jeden model pojazdu oferować z rożnymi wersjami napędu. W wersjach z silnikami tradycyjnymi oferowane są oczywiście liczne odmiany, jak Golf Alltrack z napędem 4Motion, usportowiony Golf GTI czy Golf R.
Kolejnym trendem w autach kompaktowych jest zastępowanie lamp ksenonowych diodami LED w reflektorach. Występują one w rożnych wariantach – z diodowymi światłami do jazdy dziennej (wersja podstawowa) lub wyłącznie LED-owymi z dynamiczną regulacją zasięgu świateł. Natomiast w tylnych lampach nie ma już żarówek. Zastąpiono je ledami. Płyta podłogowa i układ zawieszenia nie znalazły się w kręgu zainteresowania konstruktorów Golfa i pozostawiono je bez zasadniczych zmian.
Płyta podłogowa to, wbrew pozorom, najdroższy element samochodu, stąd nieczęsto się go zmienia. Zgodnie z obecnymi trendami skupiono się na elektronicznych gadżetach, które – choć miłe dla użytkownika – komplikują instalację elektryczną i system przesyłania sygnałów sterujących. Bez dobrego testera diagnostycznego i dostępu do schematów niewiele da się zrobić przy nowym Golfie.
Szczególnie lansowane w tym modelu jest sterowanie gestem systemu multimedialnego – ruchem ręki można zmieniać stacje radiowe czy dane komputera pokładowego. Wszystkie wskaźniki tablicy przyrządów, łącznie z prędkościomierzem i obrotomierzem, są wyświetlane na 12,3-calowym, kolorowym ekranie. To też jest trend, by tradycyjne wskaźniki zastępować znacznie tańszymi – elektronicznymi. Zresztą ku uciesze użytkownika, który po wybraniu jednej z kilku opcji może sobie zmieniać rodzaj wyświetlanych informacji oraz grafikę, np. na środku wyświetlić mapę nawigacji, a prędkościomierz przesunąć na brzeg ekranu.

vwElementy nowego silnika 1.5 TSI evo.
Oznaczenia: 1 – turbosprężarka o zmiennej geometrii (wersja 130 KM), 2 proces spalania oparty na cyklu Millera, stopień sprężania 1:12, 3 – system zarządzania temperaturą silnika, 4 – system odłączania cylindrów,5 – ciśnienie wtrysku 350 barów, 6 – powierzchnia cylindrów pokryta powłoką APS (wersja 150 KM). 

Ryszard Polit
Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu nr 2/2017 „Auto Moto Serwisu"

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem