fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Aktualności

Uwaga, kuny! Koszty z powodu uszkodzeń silników na rekordowym poziomie – narażone są zwłaszcza samochody elektryczne

Kuny są szczególnie aktywne wiosną – można je jednak skutecznie odstraszyć, stosując odpowiednie produkty

Zdjęcie 1 Kuna

Wiosna to okres godowy kun, co sprawia, że te zwierzęta są szczególnie aktywne i chętne do gryzienia.

Liczba uszkodzeń spowodowanych przez kuny stale rośnie: na przykład w Belgii, jak podaje stowarzyszenie motoryzacyjne VAB, od 2016 roku liczba zgłoszonych incydentów wzrosła trzykrotnie. Jednocześnie rosną też koszty napraw. Na przykład w Niemczech absolutnie rekordowy pod względem szkód wyrządzonych przez kuny był rok 2022, kiedy według informacji Niemieckiego Stowarzyszenia Ubezpieczycieli wyniosły one 104 mln euro. „Szczególnie ze względu na stale zwiększającą się liczbę szkód istotne jest nie tylko samo ich naprawianie, ale także zapobieganie dalszym szkodom. Klienci warsztatów nie są bowiem zbyt wyrozumiali, kiedy muszą kilka razy płacić za te same kosztowne naprawy” – wyjaśnia Markus Spies, prezes spółki Norbert Schaub GmbH, producenta produktów odstraszających kuny STOP&GO. „Dlatego ważne jest, by oferować właścicielom pojazdów kompleksowe doradztwo w kwestii środków ochronnych, a także odpowiednie produkty”.

Czytaj więcej...

Castrol MAGNATEC chroni znaczny odsetek polskich pojazdów

Castrol MAGNATEC chroni znaczny odsetek polskich pojazdów

Case still.651 PL JPEG 

 

Asortyment olejów silnikowych Castrol MAGNATEC to jedna z najbogatszych linii produktów Castrol. Nadaje się do silników wielu producentów OEM, co ułatwia warsztatom i serwisom zarządzanie zapasami, a jednocześnie zapewnia odpowiedni olej dla wielu pojazdów. Asortyment Castrol MAGNATEC umożliwia serwis aż 12,1 mln samochodów na polskich drogach, w tym milionów pojazdów marek Citroen, Fiat, Ford, Kia, Opel, Peugeot i Toyota. 

Obecne natężenie ruchu w miastach sprawia, że rosną wymagania wobec silników samochodowych oraz ich smarowania. Przy ciągłym przyspieszaniu, zwalnianiu i pracy na biegu jałowym wzrasta mikroskopijne zużycie silnika, a fragmenty metalu oderwane z powierzchni komponentów niszczą go.

Castrol MAGNATEC, dostępny w sześciu klasach lepkości, zapewnia niezrównaną ochronę w warunkach nowoczesnej jazdy. Jego rewolucyjne molekuły DUALOCK przywierają do kluczowych części silnika i łączą się ze sobą, tworząc silną barierę ochronną, która aż o 50%* zmniejsza zużycie silnika przy rozruchu i jeździe przerywanej.

Castrol nadal pracuje nad nowymi recepturami olejów MAGNATEC, aby zapewnić ochronę szerszej gamie pojazdów. Na przykład nowy olej Castrol MAGNATEC 0W-30 GS1/DS1 opracowano pod kątem specyficznych potrzeb silników kompatybilnych z Fiat GS1 i DS1, dla których Fiat zaleca olej 0W-30 o specyfikacji ACEA C2 lub starszej. Ten nowy produkt to pierwszy olej silnikowy Castrol zgodny ze specyfikacjami Fiat 9.55535-GS1 oraz Fiat 9.55535-DS1. 

Więcej informacji o produktach Castrol MAGNATEC: www.castrol.com/pl

* Przebadano względem limitu zużycia API SN w teście Sequence IVA oraz limitu ACEA w teście OM646LA.

HL DL MAG 5W 40 C3 P01FB79 00

 

 

Mercedes-Benz StarParts

Zrównoważony rozwój – ekonomiczne wykorzystanie zasobów, efektywne projektowanie procesów i ukierunkowanie na długoterminowy sukces są decydującymi czynnikami gwarantującymi stabilność działalności.

Ponadto utrzymywanie i dalsze rozwijanie wiedzy i umiejętności swoich pracowników wpływa na ciągły postęp i jest fundamentem największych osiągnięć firmy Mercedes-Benz.

W stale rozwijającej się ofercie dla warsztatów niezależnych Mercedes--Benz poprzez program PartsPro i stronę B2B Connect zaprasza do uczestnictwa w procesie rozwoju i wykorzystania potencjału rosnącego parku samochodów Mercedes-Benz w Polsce. Obserwowana w ostatnich latach wzrastająca sprzedaż samochodów przyczyniła się do znacznego wzrostu rynku, szczególnie w najbardziej interesującym segmencie wiekowym pojazdów starszych niż 5 lat, gdzie zakres przeglądów i ewentualnych napraw jest większy niż w samochodach młodszych. Od początku roku 2022 oferta dla niezależnych warsztatów została uzupełniona o nową linię części eksploatacyjnych, przeznaczonych dla samochodów osobowych Mercedes-Benz. Teraz Mercedes-Benz oferuje klientom oryginalne części – te same, jakie montowane są podczas produkcji pojazdu, oryginalne części regenerowane fabrycznie – powstające głównie na bazie zużytych w eksploatacji podzespołów, takich jak silnik, skrzynia biegów, amortyzatory, mosty napędowe etc. oraz części StarParts przeznaczone głównie do starszych modeli pojazdów.

Czym dokładnie są części Mercedes-Benz StarParts?

Mercedes-Benz StarParts to linia części do obsługi i naprawy samochodów osobowych marki Mercedes-Benz starszych niż 5 lat, które mają już niższą wartość rynkową. Asortyment przeznaczony jest dla klientów posiadających Klasę A, B, C, E, E coupé, M/GLE, R, S oraz modele GL, GLA, GLK, GLE coupé, CL, CLA, CLK, CLS, SL, SLK i obejmuje następujące części eksploatacyjne: tarcze i klocki hamulcowe, filtry oleju, powietrza, paliwa, kabinowe i automatycznej skrzyni biegów, świece zapłonowe i żarowe, akumulatory i pióra wycieraczek. Asortyment StarParts posiada własną tożsamość: odmienny wygląd opakowania, drukowany na części znak rozpoznawczy, cenę niższą nawet o 25% w stosunku do odpowiednika w częściach montowanych na linii produkcyjnej. Części Mercedes-Benz StarParts są dystrybuowane przez Autoryzowane Serwisy Mercedes-Benz i mogą być zamawiane przez platformę WebParts.

Zaprojektowane specjalnie dla samochodów, które nie są już produkowane, StarParts dopełniają ofertę w branży usług i części razem ze znanymi już oryginalnymi częściami Mercedes-Benz i oryginalnymi częściami regenerowanymi.

StarParts zostały opracowane i przetestowane zgodnie z surowymi normami jakości i bezpieczeństwa Mercedes-Benz.

Zalety Mercedes-Benz StarParts

Wysoka jakość Mercedes-Benz w atrakcyjnej cenie.

Te same warunki gwarancji jak dla części montowanych podczas produkcji pojazdu.

Unifikacja przy zachowaniu wysokich parametrów technicznych.

Wysoka dostępność i szeroki asortyment liczący 240 indeksów części.

Dołączenie do elektronicznego katalogu części Mercedes-Benz.

Dlaczego warto uzupełnić ofertę dla swoich klientów o części StarParts

Zazwyczaj niełatwo jest przewidzieć przyszłe zachowania zakupowe klientów. Trudność polega na tym, że wartość danego przedmiotu jest miarą jego użyteczności, a ta z kolei w przypadku części samochodowych odzwierciedla indywidualnie zgromadzony zasób wiedzy technicznej użytkowników pojazdów. Można przypuszczać, że dopiero na trzecim miejscu w procesie podejmowania decyzji powinna pojawić się cena. Dzieje się tak wtedy, gdy przekazane informacje techniczne oraz oferta części są kompletne, tak aby klient mógł świadomie zgodzić się na dalszy przebieg naprawy lub obsługi oraz na cenę zastosowanych części.

Części Mercedes-Benz StarParts w zakresie użyteczności mają dużo do zaoferowania.

Dzięki fabrycznej weryfikacji parametrów konstrukcyjnych i charakterystyk StarParts wpływają na utrzymanie podstawowych własności pojazdu na wysokim poziomie. Części montowane fabrycznie mogą być teraz wymieniane na części w niższej cenie dostarczane również przez producenta samochodu, ze znakiem firmowym – gwiazdą, co ma znaczący wpływ na utrzymanie wartości rynkowej pojazdu. Klienci i mechanicy, montując części StarParts, mogą zaufać marce Mercedes-Benz, której doświadczenie w dziedzinie konstrukcji pojazdów sięga początków historii motoryzacji. Klienci uzyskują dodatkowe możliwości wyboru przy podejmowaniu decyzji co do rodzaju części zastosowanych w ich pojazdach.

Skontaktuj się ze swoim partnerem, Autoryzowanym Serwisem Mercedes--Benz. Zamów i sprawdź jakość i cenę

części StarParts. Zamówienie możesz również złożyć, używając bezpłatnego katalogu części WebParts od Mercedes-Benz na stronie B2B Connect.

FOTOGRAFIE:

3584060 gsp pc500242

Charakterystyczne opakowanie części StarParts

3584136 gsp pc500252

Wybrany asortyment części StarParts

3584124 gsp pc500250 1

Dokumentacja techniczna uzupełniona o StarParts

500500 MBAS 23007 TMX STARPARTS B2B PR clanek orazek R1a

Blue Monday za kierownicą

Najbardziej depresyjny dzień w tym roku wypada 16 stycznia. Pytanie, jak z gorszym samopoczuciem radzą sobie polscy kierowcy?

Nazwa Blue Monday (z ang. niebieski poniedziałek) nie odnosi się wcale do koloru, a do idiomu „feeeling blue”, który oznacza złe samopoczucie lub bycie przybitym na skutek trosk codziennego życia. Źródło tego sformułowania przypisuje się brytyjskiemu psychologowi – Cliffowi Arnallowi, który w ten sposób określił najbardziej depresyjny dzień w roku przypadający na trzeci poniedziałek stycznia. 

 driving around city young attractive woman driving car v2

 

Choć znaczna część naukowców dystansuje się od teorii „Blue Monday”, to jej wzór matematyczny, uwzględniający m.in. zagadnienia psychologiczne (np. świadomość niedotrzymania postanowień noworocznych), ekonomiczne (np. problemy z ewentualnymi konsekwencjami wydatków na świąteczne prezenty) oraz samopoczucie związane z porą roku (ograniczone nasłonecznienie) wskazuje, że może to być dla wielu z nas szczególnie przygnębiający dzień.

Czytaj więcej...

Nowa edycja katalogu świec samochodów zabytkowych NGK

NGKRatingen, 20.05.2014 – firma NGK, ekspert od układu zapłonowego i sond wydała właśnie 8 edycję swojego katalogu świec do samochodów zabytkowych. Jego drukowana wersja jest już dostępna dla dystrybutorów, natomiast wersja elektroniczna jest do pobrania na stronie producenta.

Czytaj więcej...

Więcej gazu!

F 2Instalacje gazu LPG stają się coraz popularniejsze. Popierają je ekolodzy i użytkownicy. Doszło do tego, że instalacje LPG są montowane w silnikach Diesla, które jeszcze do niedawna uważane były za oszczędne. Nie ulega jednak wątpliwości, że instalacje gazu montuje się z konieczności obniżania kosztów.

Od lat trwają dyskusje zwolenników i przeciwników zasilania silnika dwoma rodzajami paliwa i ich wpływu na trwałość jednostki napędowej oraz komfort prowadzenia pojazdu. Nie zmienia to faktu, że 2,8 mln rzesza aut z instalacją LPG jeżdżąca po Polsce jest jedną z najliczniejszych w Europie. Różnica w cenie między gazem LPG a benzyną czy olejem napędowym jest tak znaczna, że wielu generalnych importerów pojazdów oferuje instalacje zamontowane „fabrycznie” licząc na przyciągnięcie klientów. Instalacje takie są oferowane w pojazdach z popularnymi silnikami z wtryskiem pośrednim, a także z wtryskiem bezpośrednim (Grupa VW). Większość instalacji jest montowana indywidualnie przez

użytkowników pojazdów.

 

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 3/2013

Prawo
Liczba artykułów:
4
Nowości
Liczba artykułów:
1658
Szkolenia
Liczba artykułów:
158
Targi i konferencje
Liczba artykułów:
4
Wydawnictwo
Liczba artykułów:
2
Z życia branży
Liczba artykułów:
1656
Konkursy
Liczba artykułów:
6
Pełne artykuły
Liczba artykułów:
134
Artykuły sponsorowane
Liczba artykułów:
1
Newsletter
Liczba artykułów:
506
2021
Liczba artykułów:
42
Newsletter 2021/01
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2021/02
Liczba artykułów:
6
Newsletter 2021/03
Liczba artykułów:
5
Newsletter 2021/04
Liczba artykułów:
12
Newsletter 2021/05
Liczba artykułów:
4
Newsletter 2021/06
Liczba artykułów:
8
2020
Liczba artykułów:
95
Newsletter 2020/01
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2020/02
Liczba artykułów:
6
Newsletter 2020/03
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2020/04
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2020/05
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2020/06
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2020/07
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2020/08
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2020/09
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2020/10
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2020/11
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2020/12
Liczba artykułów:
8
2019
Liczba artykułów:
98
Newsletter 2019/01
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2019/02
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2019/03
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2019/04
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2019/05
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2019/06
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2019/07
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2019/08
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2019/09
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2019/10
Liczba artykułów:
17
Newsletter 2019/12
Liczba artykułów:
8
2018
Liczba artykułów:
81
Newsletter 2018/01
Liczba artykułów:
3
Newsletter 2018/02
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2018/03
Liczba artykułów:
2
Newsletter 2018/04
Liczba artykułów:
11
Newsletter 2018/05
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2018/06
Liczba artykułów:
5
Newsletter 2018/07
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2018/08
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2018/09
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2018/10
Liczba artykułów:
11
Newsletter 2018/11
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2018/12
Liczba artykułów:
4
2017
Liczba artykułów:
68
Newsletter 2017/01
Liczba artykułów:
6
Newsletter 2017/02
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2017/04
Liczba artykułów:
4
Newsletter 2017/05
Liczba artykułów:
1
Newsletter 2017/06
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2017/07
Liczba artykułów:
5
Newsletter 2017/08
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2017/09
Liczba artykułów:
8
Newsletter 2017/10
Liczba artykułów:
6
Newsletter 2017/11
Liczba artykułów:
4
Newsletter 2017/12
Liczba artykułów:
9
2015
Liczba artykułów:
19
Newsletter 2015/11
Liczba artykułów:
10
Newsletter 2015/12
Liczba artykułów:
9
2016
Liczba artykułów:
67
Newsletter 2016/01
Liczba artykułów:
4
Newsletter 2016/02
Liczba artykułów:
3
Newsletter 2016/04
Liczba artykułów:
1
Newsletter 2016/05
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2016/06
Liczba artykułów:
6
Newsletter 2016/07
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2016/08
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2016/09
Liczba artykułów:
9
Newsletter 2016/10
Liczba artykułów:
7
Newsletter 2016/11
Liczba artykułów:
4
Newsletter 2016/12
Liczba artykułów:
10

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem