Tenneco zaleca

Przedstawiciele marki Tenneco Walker przypominają pracownikom warsztatów samochodowych, że korzystanie z niehomologowanych filtrów cząstek stałych (DPF) może stwarzać poważne ryzyko dla ich działalności oraz samych klientów, na mocy Regulaminu 103 Europejskiej Komisji Gospodarczej (ECE).

1-2015-tenneco

“Homologacja jest wymogiem obowiązującym w całej Europie w odniesieniu do wymiennych katalizatorów, bez względu na filtry DPF oraz komponenty, które w połączeniu z katalizatorem i filtrem DPF tworzą jeden układ” - mówi François Vandenbroucke, starszy kierownik ds. produktów kontroli emisji spalin, Tenneco Aftermarket Europe.

Proces homologacji, wymagany przez wszystkie europejskie kraje, chroni warsztaty i konsumentów sprawiając, że zamienne elementy kontroli emisji spalin odznaczają się tymi samymi właściwościami co oryginalne części. Każda część do kontroli emisji spalin musi być opatrzona kodem identyfikującym kraj za pośrednictwem którego dana część otrzymała homologację, odpowiednią dyrektywą lub wytyczną oraz numerem homologacji.

Korzystanie z niehomologowanych części może skutkować poważnymi konsekwencjami. Usuwanie filtrów DPF z pojazdów jest w Europie nielegalne i może skutkować karą finansową i konfiskatą produktów. Może to także grozić utratą gwarancji producenta oraz ubezpieczenia pojazdów.

Więcej informacji: www.walker-eu.com.