Firma Bosch wprowadziła do sprzedaży nowe zestawy części zamiennych składające się z 5 najważniejszych części, które należy zawsze wymienić podczas profesjonalnej naprawy wtryskiwaczy common rail. Wprowadzone zestawy są około 8-10% tańsze niż suma pojedynczych części zamiennych wchodzących w ich skład.
Do tej pory wszystkie części zamienne stosowane do naprawy wtryskiwaczy występują jako osobne pozycje na listach w programie ESI Tronic 2.0 i tak też można je zamówić. Po wprowadzeniu zestawów będą one również dostępne oddzielnie.
Wymiana pełnego zestawu i prawidłowa regulacja w oparciu o narzędzia III etapu Bosch gwarantuje prawidłową pracę wtryskiwacza.
Z danych posiadanych przez firmę Bosch wynika, że duża część warsztatów podczas naprawy wtryskiwaczy nie montuje nowych nakrętek mocujących.
W wyniku tego, w trakcie eksploatacji wtryskiwacza może dochodzić do widocznych przecieków zewnętrznych lub niewidocznych wewnętrznych, powodujących brak pełnej sprawności podzespołu. Ponadto w celu obniżenia kosztów naprawy, w około 50% przypadków nie wymienia się zaworka sterującego na nowy, a jedynie go pozornie „regeneruje” poprzez docieranie, szlifowanie gniazd itp. co nie jest dopuszczone przez firmę Bosch. Wtryskiwacz taki nie pracuje stabilnie i przedwcześnie się zużywa.
Część zestawów zaczęła pojawiać się w programie ESI Tronic 2.0 już w połowie 2014 roku i była zakładana w systemie sprzedaży mimo braku dostępności. Obecnie po ich wprowadzeniu zauktualizowano ceny.
W skład zestawu wchodzą:
- końcówka wtrysku,
- zaworek sterujący,
- pierścień uszczelniający zaworek,
- nakrętka dociskowa zaworka,
- nakrętka końcówki wtrysku.