fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

TŁUMIKI DRGAŃ WAŁU KORBOWEGO

 Napęd paskowy staje się coraz ważniejszy dla komfortu użytkownika końcowego i proporcjonalnie wzrasta stopień jego skomplikowania. Dlatego problemy z napędem paskowym (wibracje, hałas, szybkie zużywanie się itd.) mogą wymagać analizy kompletnego napędu łącznie z jego składnikami takimi jak: amortyzatory wału korbowego, czy koła pasowe osprzętu.
 Aby zapewnić klientom kompleksowe rozwiązania dla napędu paskowego, SKF chce rozszerzyć ofertę pomocniczych części metalowych włączając do niej również tłumiki drgań wału korbowego. Na początek na rynek wprowadzone zostaną cztery produkty dla Citroëna.

Patrząc na konstrukcję tłumika drgań wału korbowego, możemy zidentyfikować dwie główne rodziny:

– TRADYCYJNE TŁUMIKI DRGAŃ SKRĘTNYCH (fot. 1), których zadaniem jest wyłącznie tłumienie drgań skrętnych wału korbowego w celu uniknięcia uszkodzeń w wyniku zużycia;

– TŁUMIKI O ROZSZERZONYM DZIAŁANIU (fot. 2), które mają również za zadanie filtrować wibracje o niskiej częstotliwości generowane przez silniki dieslowskie.

Materiały źródłowe: SKF Polska

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem