TŁUMIKI DRGAŃ WAŁU KORBOWEGO

 Napęd paskowy staje się coraz ważniejszy dla komfortu użytkownika końcowego i proporcjonalnie wzrasta stopień jego skomplikowania. Dlatego problemy z napędem paskowym (wibracje, hałas, szybkie zużywanie się itd.) mogą wymagać analizy kompletnego napędu łącznie z jego składnikami takimi jak: amortyzatory wału korbowego, czy koła pasowe osprzętu.
 Aby zapewnić klientom kompleksowe rozwiązania dla napędu paskowego, SKF chce rozszerzyć ofertę pomocniczych części metalowych włączając do niej również tłumiki drgań wału korbowego. Na początek na rynek wprowadzone zostaną cztery produkty dla Citroëna.

Patrząc na konstrukcję tłumika drgań wału korbowego, możemy zidentyfikować dwie główne rodziny:

– TRADYCYJNE TŁUMIKI DRGAŃ SKRĘTNYCH (fot. 1), których zadaniem jest wyłącznie tłumienie drgań skrętnych wału korbowego w celu uniknięcia uszkodzeń w wyniku zużycia;

– TŁUMIKI O ROZSZERZONYM DZIAŁANIU (fot. 2), które mają również za zadanie filtrować wibracje o niskiej częstotliwości generowane przez silniki dieslowskie.

Materiały źródłowe: SKF Polska