NOWOŚĆ W ZAWIESZENIU PEUGEOTA 407

 Peugeot zaprojektował dla modelu 407 nowe rozwiązanie w celu poprawy działania układu zawieszenia.
W przeciwieństwie do standardowej konstrukcji kolumny MacPhersona, która podtrzymuje zarówno zawieszenie jak i sterowanie podczas manewrowania, nowy FRIP dla Peugeota 407 rozwiązał ten problem dzięki zastosowaniu niezależnego mocowania piasty z górnymi i dolnymi wahaczami. Zaletą tego rozwiązania jest rozdzielenie funkcji zawieszenia i sterowania, redukujące częstotliwość wahań osi. Nie obraca się ona bezpośrednio na końcach wahaczy, ale na wysokim aluminiowym wsporniku, który łączy dużą przestrzeń pomiędzy wahaczami.

Opracowano dokładną instrukcję montażu dla zestawu VKD 13500 ponieważ środowisko pracy łożyska jest wyjątkowo trudne, a technologia dla mechaników zupełnie nowa.

Materiały źródłowe: SKP Polska