Mercedes-Benz z układem klimatyzacji na dwutlenek węgla

Od 2017 r. modele Mercedes-Benz Klasy E i Klasy S, otrzymają układy klimatyzacji, w których czynnikiem chłodzącym będzie CO2. Pozostałe modele tego producenta będą miały czynnik chłodniczy R 1234yf.

Od stycznia 2017 r. zgodnie z dyrektywą unijną nakazującą ograniczenie 1wartości indeksu GWP do 150 (warunek ten spełniają R1234yf oraz CO2), układy klimatyzacji wszystkich nowych pojazdów muszą mieć czynnik 
R 1234yf, zamiast R 134a.
Mercedes-Benz nie dał za wygraną i wprowadził instalację na CO2, gdyż R1234 yf jest łatwopalny i podczas kolizji może wybuchnąć.

Kłopot dla warsztatów
Klimatyzacja na CO2 wymaga ciśnienia 100 barów, czyli ok. 10-krotnie wyższego niż przy R 134a i R 1234yf. Poza tym to nowa konstrukcja wymagająca innego serwisowania i nowych urządzeń do obsługi klimatyzacji w Mercedesach Klasy E i S.
W modelach Mercedesa z R 1234yf, aby nie dopuścić do zapłonu mieszanki czynnika i powietrza w komorze silnikowej po uszkodzeniu zbiornika podczas silnego zderzenia wprowadzono system uwalniania argonu, co chroni mieszankę przed wybuchem.
Mercedes zachęca innych producentów pojazdów do stosowania klimatyzacji na CO2.