To całkowicie nowa konstrukcja. Wykorzystano w niej układ elektromechaniczny. Zautomatyzowaną skrzynię biegów. Easy-R poddano trwającym 130 tys. godzin próbom na stanowisku testowym oraz jazdom próbnym obejmującym łącznie 120 tys. km. Wszystkie wyprodukowane skrzynie poddaje się kontroli jakości w zakładzie.
Zautomatyzowana skrzynia Easy-R posiada 4 tryby pracy, podane również na tablicy rozdzielczej: D/Drive, N/Neutral, R/Rear i M/Manual. Tryb ręczny umożliwia kierowcy samodzielną zmianę biegów, np w sytuacjach wymagających hamowania silnikiem. Po zaparkowaniu samochodu wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny lub wrzucić bieg.
Zautomatyzowana skrzynia Easy-R jest tańsza od klasycznej skrzyni automatycznej, na polskim rynku dopłata do wersji TCe 90 Easy-R wynosi tylko 2 200 zł dla każdego z 3 modeli – Sandero, Logan i Logan MCV. Te samochody są także wyposażone w system Stop&Start zapewniający utrzymanie zużycia paliwa i emisji CO2 na poziomie skrzyni mechanicznej, poniżej poziomu typowego dla klasycznej skrzyni automatycznej. Jest dostępny również tryb ECO, zapewniający bardziej ekonomiczną jazdę.
Gama modeli i wersji Dacia wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię biegów Easy-R w ofercie na polskim rynku [Emisja CO2 g/km2; Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km); Zużycie paliwa podczas jazdy po mieście (l/100 km); Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim (l/100 km)] Sandero Laureate TCe 90 S&S Easy-R [110; 4,9; 5,7; 4,5]; Sandero Stepway Laureate TCe 90 S&S Easy-R [114; 5,1; 5,7; 4,7]; Logan Laureate TCe 90 S&S Easy-R [110; 4,9; 5,7; 4,5]; Logan MCV Laureate TCe 90 S&S Easy-R [110; 4,9; 5,7; 4,5].