Rosnąca popularność Lexusa sprawia, że coraz więcej polskich klientów decyduje się na zakup aut tej marki sprowadzonych z USA i znacznie tańszych. Niestety, nabywcy nie biorą pod uwagę kilku istotnych, a kłopotliwych czynników.
Po pierwsze – samochody z rynku amerykańskiego nie posiadają gwarancji w Polsce mimo, iż pośrednicy często zapewniają o takiej usłudze.
Po drugie – samochody z rynku amerykańskiego są produkowane w USA i w związku z tym zbudowane są na innych podzespołach.
Po trzecie – samochody z rynku amerykańskiego mają inne zawieszenia oraz inne układy hamulcowe (nie przystosowane do europejskich prędkości i nagłych hamowań).
Po czwarte – należy pamiętać o braku kompatybilności niektórych systemów, np. system nawigacji satelitarnej GPS nie współpracuje z europejskimi płytami. Oddzielnym problemem są blokady strefowe płyt DVD.
Po piąte –komputer pokładowy wyskalowany jest w milach oraz galonach (zamiast kilometrów oraz litrów) i nie ma możliwości zmiany tej funkcji.
Po szóste – radio nie działa na niektórych częstotliwościach.
Po siódme – specyfikacje zdecydowanie różnią się, np. bardzo dobrze wyposażony model IS może nie posiadać lamp ksenonowych.
Po ósme – konieczne jest dostosowanie pojazdu do wymogów rynku europejskiego np. montaż asymetrycznych reflektorów.
Po dziewiąte – bardzo częste są uszkodzenia pojazdów wynikające z niewłaściwego transportu – rozładunek samochodów odbywa się np. przy pomocy wózków widłowych.
Po dziesiąte – program VIP oferowany jest bezpłatnie w Polsce tylko tym klientom, którzy zdecydowali się na zakup Lexusa za pośrednictwem autoryzowanej sieci.
W efekcie naprawa uszkodzonych samochodów używanych, kupowanych na aukcjach za małe pieniądze, ich dostosowywanie (często wręcz niewykonalne) oraz problemy z doborem części, a przede wszystkim brak gwarancji sprawiają, że taka transakcja okazuje się nieopłacalna z ekonomicznego punktu widzenia.
Materiały źródłowe:
LEXUS
Po drugie – samochody z rynku amerykańskiego są produkowane w USA i w związku z tym zbudowane są na innych podzespołach.
Po trzecie – samochody z rynku amerykańskiego mają inne zawieszenia oraz inne układy hamulcowe (nie przystosowane do europejskich prędkości i nagłych hamowań).
Po czwarte – należy pamiętać o braku kompatybilności niektórych systemów, np. system nawigacji satelitarnej GPS nie współpracuje z europejskimi płytami. Oddzielnym problemem są blokady strefowe płyt DVD.
Po piąte –komputer pokładowy wyskalowany jest w milach oraz galonach (zamiast kilometrów oraz litrów) i nie ma możliwości zmiany tej funkcji.
Po szóste – radio nie działa na niektórych częstotliwościach.
Po siódme – specyfikacje zdecydowanie różnią się, np. bardzo dobrze wyposażony model IS może nie posiadać lamp ksenonowych.
Po ósme – konieczne jest dostosowanie pojazdu do wymogów rynku europejskiego np. montaż asymetrycznych reflektorów.
Po dziewiąte – bardzo częste są uszkodzenia pojazdów wynikające z niewłaściwego transportu – rozładunek samochodów odbywa się np. przy pomocy wózków widłowych.
Po dziesiąte – program VIP oferowany jest bezpłatnie w Polsce tylko tym klientom, którzy zdecydowali się na zakup Lexusa za pośrednictwem autoryzowanej sieci.
W efekcie naprawa uszkodzonych samochodów używanych, kupowanych na aukcjach za małe pieniądze, ich dostosowywanie (często wręcz niewykonalne) oraz problemy z doborem części, a przede wszystkim brak gwarancji sprawiają, że taka transakcja okazuje się nieopłacalna z ekonomicznego punktu widzenia.
Materiały źródłowe:
LEXUS